کد خبر: ورود-زندانیان-جرائم-غیرعمد-در-خراسان-ج
۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۳

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دادگستری خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی در ششمین جلسه ستاد دیه استان اظهار کرد: در جلسه امروز ستاد دیه استان، پرونده ۱۲ نفر از محکومان جرایم غیرعمد استان مورد بررسی قرار گرفت که مجموع بدهی این مددجویان، پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه این میزان بدهی با گذشت سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان شاکیان تسویه شده است، ادامه داد: همچنین ۴۴ میلیون تومان آورده زندانی بوده است.

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان باقی مانده را هم ستاد دیه استان و کشور برای آزادی این زندانیان تأمین کردند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۰ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان هستند، اضافه کرد: از این تعداد ۲۰ نفر بدهی مالی، ۲۹ نفر مهریه و یک نفر بدهی دیه دارند که در مجموع ۱۹ میلیارد تومان این زندانیان بدهی دارند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی عنوان کرد: امسال در ورود زندانیان جرایم غیرعمد استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داریم که نشان دهنده اعمال سیاست های قوه قضاییه در بحث کاهش جمعیت کیفری زندان ها است.

وی در پایان گفت: از ابتدای امسال ۶۰ درصد در ماندگاری زندانیان جرایم غیرعمد در استان کاهش داشته ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha