کد خبر: وزارت-بهداشت؛-پشتیبان-دانشگاه-های-علو
۱۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۵
وزارت بهداشت؛ پشتیبان دانشگاه های علوم پزشکی در زمینه کروناست
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر قاسم جان بابایی در نشست با روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه وزارت بهداشت در زمینه تامین تجهیزات مورد نیاز دانشگاه ها نیز از هیچ تلاشی دریغ ندارد و در جهت رفع مشکلات دانشگاه ها گام بر می دارد خاطر نشان کرد: به نسبت سال گذشته دستگاه های سی تی اسکن بیشتری از محل های اهدایی، بانک جهانی و تولید شرکت های داخلی تامین شده است و تمام دانشگاه های علوم پزشکی که در این زمینه کمبود دارند، مشکلاتشان برطرف خواهد شد.
وی کمبود نیروی انسانی را یکی از مهمترین مشکلات در دانشگاه های علوم پزشکی کشور عنوان و تصریح کرد: در این راستا پیشنهاداتی در راستای تامین نیروهای متخصص و بکارگیری پرستاران طرحی ارائه شده است که پس از تصویب اجرایی خواهد شد.
معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه به منظور رفع مشکلات مالی دانشگاه ها، اعتباراتی از محل ماده 92 به دانشگاه های علوم پزشکی اختصاص می یابد، تصریح کرد: هفته آینده نیز بر اساس قول هایی که داده شده است یک سوم میانی اعتبارات اختصاص یافته از سوی مقام معظم رهبری نیز تخصیص می یابد که میان دانشگاه ها توزیع خواهد شد.
دکتر جان بابایی با  تاکید بر نقش مراقبت در نجات جان بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی، از دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواست نسبت به آموزش و انتقال تجربیات به سایر دانشگاه ها و دانشکده های سطح استان اهتمام ورزد.
وی با اشاره به نقش موثر کار تیمی تصریح کرد: این بیماری مختص به یک رشته نیست و همه گروه ها باید در روند درمان بیماران با یکدیگر همکاری داشته باشند.
معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن قدردانی از تمامی روسا، معاونین و تیم های پزشکی، پرستاری و پرسنل دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی تاکید کرد: وزارت بهداشت همچنان در کنار دانشگاه های علوم پزشکی است و در مسیر کنترل و مدیریت بیماری کرونا همواره نقش پشتیبانی و حمایت را خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha