کد خبر: وزیر-بهداشت-ماهیانه-1000-تخت-بیمارستانی-د
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۳۶
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر سعید نمکی در جلسه ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در سبزوار اظهار داشت: سبزوار شهر پرچمداران تشیع علوی است و با علاقه ای که به مطالعه فلسفه و تاریخ ایران دارم می دانم که در ایران زمین به خراسان بزرگ به ویژه در فرهنگ و تمدن اسلامی مدیونیم و یکی از آنها، بیهق یا سبزوار است که بزرگترین عرفا، فیلسوفان، دانشمندان به خصوص تشیع را در این منطقه داشته ایم.
وی خاطرنشان کرد: بیش از دو هزار و 700 تخت آی سی یو در یکسال مبارزه با کووید19 در کشور راه اندازی کردیم و این هم بی سابقه بود چون بیشترین تخت بیمارستانی که در طول یکسال راه اندازی می شد، بین 500 تا 600 تخت آی سی یو بود و توانستیم حداقل 470 دستگاه اکسیژن ساز و حدود 250 دستگاه سی تی اسکن در کشور توزیع کنیم.
وزیر بهداشت یادآور شد: هر روز ما و همکاران مان با این دعا کار خود را آغاز می کنیم که خدایا به ما سینه گشاده و صبوری بده تا بتوانیم هم زخم زبان خودی ها، هم فشار تحریم و هم دشمنی های بیرون را تحمل کنیم. جز عنایت پروردگار که در لحظه لحظه این گام ها می بینیم، هیچ پدیده ای نمی توانست کشوری را در اوج تحریم، بی پولی و نبود ارز در بانک مرکزی و ریال در خزانه، نجات دهد و با هیچ معیار اقتصادی نمی شود توفیقی که جمهوری اسلامی ایران در مدیریت کرونا کسب کرد را سنجید.
دکتر نمکی افزود: در دوران دفاع مقدس یک خط مقدم جبهه داشتیم و می دانستیم که دشمن از کجا حمله می کند، موشک از کجا می آید و هواپیما از چه مسیری می آید اما در طول مبارزه با کرونا، دوست صمیمی که در کنار ما نشسته بود، ممکن بود بمب قابل انفجار ویروس باشد که چشم هایی حاکی از مهر و درونی سرشار از ویروس داشت اما خداوند عنایت ویژه ای کرد و اعتقادم بر این است که کشورها را در آینده با قابلیت شان در مقابله با کرونا خواهند سنجید و وزن دهی کشورهای جهان بر این مبنا خواهد بود که چگونه کرونا و پسا کرونا را مدیریت کرده اند.
وی گفت: صحنه های عظیمی در مبارزه با کرونا در کشور رقم خورد. این ظلم و اجحافی که آمریکایی ها در تحریم ها به ما روا داشتند، ظلم سنگینی بود که خدا از سر هیچ کدام شان نخواهد گذشت. خون حاج قاسم کافی بود که یک نفر را در دنیا خوار و ذلیل کند. خدا لطف کرد و طرحی را به نام عارف ترین، عاشق ترین و پاکباخته ترین شهید این سرزمین یعنی حاج قاسم سلیمانی اجرایی کردیم.
وزیر بهداشت افزود: خوشبختانه در یک زمان کمتر از 50 روز از زمان اجرای طرح شهید سلیمانی در کشور، مرگ و میر بیماران به یک پنجم و میزان ابتلای بیماران به یک ششم رسید و برای کسی قابل باور نبود چون برای ایران مرگ و میر روزانه هزار و 200 نفر پیش بینی کرده بودند و برای آمریکایی ها بالای دو هزار و انگلیسی ها بالای هزار مرگ برآورد کرده بود که آنها از این اعداد و چهار و پنج هزار مرگ، عبور کردند اما ما مرگ و میر دو رقمی را تجربه کردیم و به سمت تک رقمی می رفتیم.
دکتر نمکی یادآور شد: دیروز با آیت الله مروی دیدار داشتیم و صحبتی کرد که از آن زمان تا کنون در دلم مانده است. او گفت که مقام معظم رهبری به عنوان کسی که عاشق امام رضا(ع) بودند، برای زیارت این امام بزرگوار نیامده اند و یکی از جاهایی که ایشان عاشق بود و گاهی می آمدند که دلی باز کنند، در مقابل همه ناجوانمردی ها، کنار حرم امام رضا(ع) بود اما ایشان این را هم بر خودشان حرام کردند برای اینکه اثبات کنند که در ایام کرونا، از بقیه مشتاقان این امام بزرگوار، عزیزتر نیستند و رعایت اصول بر همه واجب شرعی است و نباید سربازان مدافع سلامت را تنها بگذارند و این دینی  را که این عزیز بر گردن بنده به عنوان سرباز دارند، تا لحظه ای که زنده هستم، خواهم گفت که اگر هدایت ها، حمایت ها و رعایت های ایشان نبود، ما در این راه، خیلی کم می آوردیم.
وی ادامه داد: بنده در این مدت رفتارهایی از مقام معظم رهبری دیدم و همه را نوشته ام که خیلی از آنها گفتنی نیست چون برخی آنقدر کوته ذهن هستند که وقتی از بزرگ منشی این عزیز صحبت می شود، تفاسیر دیگری می کنند. وقتی بنده از رهبری و محبت های ایشان حرف می زدم، عده ای می گفتند فلانی این حرف ها را می زند که کاندیدای ریاست جمهوری شود اما بزرگترین عشق من، سربازی نظام جمهوری اسلامی و بزرگترین افتخارم اگر روزی نصیب شد، شهادت در راه آرمانهای والای نظام است.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: یک روز با حاج قاسم سلیمانی دیدار داشتم و موقع رفتن گفت برخی می گویند قاسم این کارها را می کند که رییس جمهور شود اما آنها نمی دانند که من هر باری که می روم، با شوق شهادت می روم و نمی دانم بر می گردم یا خیر. حاج قاسم یک تسبیح و انگشتر به بنده داد که هرگز دلم نیامد انگشتر را دست کنم و تسبیح را دست بگیرم.
دکتر نمکی در ادامه فرا رسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی را به دکتر جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت و اصحاب رسانه تبریک گفت و افزود: رسانه ها، خبرنگاران، عوامل پشت دوربین و صدا و سیما در این مدت در اطلاع رسانی به جامعه کمک های زیادی کردند و مخلصانه در کنار ما ایستادند.
وی همچنین در حاشیه این جلسه گفت: امروز در سبزوار چند پروژه بهداشتی و درمانی از جمله اورژانس و  مرکز جامع سلامت را افتتاح کردیم و قرار است که برای شهرستان های دیگر استان خراسان روی مثل جغتای و جوین نیز مراکز بیمارستانی و سی تی اسکن را فعال کنیم و در آینده نزدیک، خدمات بیشتری را در این مناطق که بیمارستان ندارد، فراهم کنیم.
وزیر بهداشت گفت: معتقدیم که در مدت مبارزه با کووید19 اگر زیرساخت های گذشته به خوبی استفاده نمی شد و زیرساخت های جدید را اضافه نمی کردیم، قطعا دچار مشکل بودیم خوشبختانه در سال 99 توانستیم دو هزار و 700 تخت آی سی یو اضافه کنیم و بیش از 470 دستگاه اکسیژن ساز به سراسر کشور رساندیم و ماهیانه بیش از 1000 تخت بیمارستانی به ظرفیت کشور اضافه می کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha