کد خبر: وضعیت-امنیت-منطقه-جنوب-تهران-مناسب-نیس
۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۵۳
وضعیت امنیت منطقه جنوب تهران مناسب نیست

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت؛ علی خضریان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: متاسفانه مطلع شدم یکی از خبرنگاران خبرگزاری خانه ملت، دو روز پیش و بعد از جلسه ای که برای تقدیر از خبرنگاران در مجلس برگزار شده بود، در مسیر بازگشت به منزل توسط زورگیران مورد ضرب و جرح و آسیب دیدگی قرار گرفت که جای تاسف دارد.

وی بیان کرد: روز گذشته وقتی به نمایندگی از همه همکاران در مجلس به عیادت این خبرنگار رفتم، وی مانند همه خبرنگاران و بر اساس رسالت خبرنگاری خود به جای آنکه در مورد مسائل شخصی و درمانی اش صحبت کند، مسیر آگاه‌سازی اجتماعی را در پیش گرفت و به دو نکته اشاره کرد که بنده باید به آنها اشاره کنم تا به کمیسیون های مربوطه ارجاع شود.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: در وهله اول، وضعیت امنیت منطقه جنوب تهران بر اساس آمارها مناسب نیست و گزارش‌های زورگیری، عدد بالایی را نشان می دهد که نیروی انتظامی باید در این خصوص فکر اساسی کند.

خضریان تصریح کرد: اما موضوع دیگری که برای بنده خیلی جای تاسف داشت این بود که این خبرنگار زمانی که در منطقه میدان فتح تهران مورد زورگیری قرار می گیرد و به همراه دوستش به سختی به بیمارستان شریعت رضوی می‌رود، این بیمارستان از پذیرش فردی که از ناحیه شکم مورد اصابت چاقو قرار گرفته، خودداری می کند و می‌گویند که جایی برای پذیرش شما نداریم.

وی گفت: بنابراین، این خبرنگار در آن شرایط خطرناک که جانش در خطر است، مجبور می شود خود را به بیمارستان دیگری برای درمان برساند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ افزود: البته بیمارستان لقمان این خبرنگار را پذیرفت و سریعاً نسبت به درمان وی اقدامات لازم را انجام می دهد. لازم است از طرف کیسیون بهداشت و درمان با رئیس بیمارستان شریعت رضوی گفتگو و تذکر جدی داده شود. آیا این کار انسانی است که فردی که مورد ضربه چاقو قرار گرفته و خونریزی دارد، مورد پذیرش بیمارستان قرار نگیرد؟ بیمارستان شریعت رضوی تحت نظر سازمان تامین اجتماعی قرار دارد، اما این موضوع از وزارت بهداشت سلب مسئولیت نمی کند و کمیسیون بهداشت و درمان باید به این موضوع ورود کند.

خضریان تاکید کرد: همچنین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص وضعیت امنیتی منطقه جنوب تهران ورود پیدا کند که شرایط بسیار بدی در آنجا حاکم است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha