وضعیت سی‌سخت مانند زلزله سرپل‌ذهاب و سیل پل‌دختر است /بیشتر منازل تخریب شده و قابل استفاده نیست

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی شبکه پنج سیما، حاج حسین یکتا که ارتباط مستقیمی از منطقه سی‌سخت با برنامه یه روز تازه داشت، گفت: در شهر سی‌سخت استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد زیادی از منازل از داخل تخریب ‌شده‌اند و وضعیت سی‌سخت هم همانند تجربه زلزله سرپل‌ذهاب و سیل پل‌دختر هست که با تخریب بالا مواجه هستیم و بیشتر منازل قابل استفاده نیستند. منازل و وسایل زندگی مردم سی‌سخت از بین رفته است و نیروهای هلال‌احمر، بسیج، نیروهای جهادی و مردم عزیز ایران از سراسر کشور مشغول خدمت‌رسانی به مردم سی‌سخت هستند. روحانیت حضور خوبی را در کنار مردم داشتند و مردم سی‌سخت در کنار قله دنا با سرمای زیاد زندگی می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمد صدارت نیز در این ارتباط زنده گفت: در دقایق اولیه وقوع زلزله ائمه محلات، طلاب و روحانیت از شهرهای مختلف خودشان را به سی‌سخت رساندند و در زمینه‌های مختلف به مردم این منطقه خدمت‌رسانی داشتیم. در بحث موکب‌داری و پذیرایی از مردم زلزله‌زده فعال شدیم و همچنین توسط طلاب به آواربرداری پرداختیم و در جابه‌جایی وسایل مردم به شهرهای اطراف و خانه اقوامشان کمک‌رسانی داشتیم. همچنین اقلام مورد نیاز مردم تهیه و توزیع می‌شود اما نیازها زیاد هست و امیدوارم خیرین و حامیان گرامی زودتر کمک‌رسانی کنند چراکه طلبه‌های شهرهای مختلف خواستار حضور و خدمت‌رسانی هستند.

یکی از اهالی سی‌سخت نیز در این ارتباط تصویری گفت: خودم، برادرم و سایر خانواده‌ام 5 واحد مسکونی داشتیم که به واسطه زلزله به صورت کامل تخریب شدند و خیلی از وسایل‌مان زیر آور هست و هنوز جرات جمع‌آوری و بیرون آوردن وسایل از زیر آوار را نداریم. در سال 1368 هم زلزله‌ای در این منطقه رخ داد که خسارت‌هایی برای مردم داشت اما زلزله اخیر خسارت بیشتری برای ما ایجاد کرد و این را بگویم که مردم سی‌سخت از نظر درآمدی ضعیف هستند و از مسئولان می‌خواهیم از ما حمایت کنند. در این چند روز بعد از زلزله نظارت بر شرایط داشتند، امیدواریم هر چه زودتر وعده‌هایشان را عملی شود.

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، مهدی واعظی، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha