کد خبر: وضعیت-کرونا-در-کشور-تا-دو-هفته-آینده-بحر
۲۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۲۴
وضعیت کرونا در کشور تا دو هفته آینده بحرانی می‌شود

دکتر داوود یادگاری نیا فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به بالا رفتن تعداد بستری های کرونا و احتمال وخیم‌تر شدن تهران تا دو هفته آینده بیان داشت: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، دورهمی ها و دید و بازدیدها وضعیت کشور را بحرانی کرده است.

وی افزود: پیش بینی می کردیم که چنین اتفاقی در کشور رخ دهد و تا دو هفته آینده بیشترین پیک بیماری کرونا را در کشور شاهد خواهیم بود.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری اظهار داشت: متاسفانه راه حلی برای حل این بحران وجود ندارد، باید قبل از چنین وضعیتی در کشور برنامه ریزی انجام می شد. همچنین باید قبل از شروع تعطیلات نوروزی برای مسافرت ها تصمیم گیری انجام می شد.

دکتر یادگاری نیا ادامه داد: هم اکنون تنها کاری که مردم می توانند انجام دهند این است که در خانه هایشان بمانند و دورهمی نداشته باشند. فقط با رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک می توانیم از این بحران عبور کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی گرمسیری اضافه کرد: عدم حضور در مکان های شلوغ و رعایت فاصله گذاری اجتماعی می تواند راه حلی برای عبور از بحران کرونا باشد.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha