کد خبر: پایتخت-نروژ-شدیدترین-محدودیت‌های-همه
۲۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۰۹
پایتخت نروژ شدیدترین محدودیت‌های همه گیری را ایجاد می‌کند
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Reuters، شهردار نروژ روز دوشنبه گفت: پایتخت نروژ تمام مدارس راهنمایی و دبیرستان را تعطیل می‌کند و بازدیدکنندگان در خانه‌های شخصی را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تا اوایل آوریل به دو نفر محدود می‌کند. در یک کنفرانس مطبوعاتی جداگانه، بنت هوئی وزیر بهداشت نروژ اعلام کرد که دولت تدابیر سختگیرانه‌تری را برای 52 شهرداری اطراف منطقه پایتخت در نظر گرفته است، از جمله تعطیلی مغازه‌های غیر ضروری و غذاخوری در رستوران، اگرچه مدارس باز هستند. دولت هفته گذشته گفت كه محدودیت‌های شدیدتر ملی می‌تواند اعمال شود، مگر اینكه مقامات محلی موفق به جلوگیری از شیوع COVID-19 شوند. کشور اسکاندیناوی یکی از کمترین میزان آلودگی در اروپا را حفظ کرده است اما اکنون با موج سوم بیماری روبرو است.

شهردار اسلو پایتخت نروژ می‌گوید این شهر در موج سوم قرار دارد!

ریموند یوهانسن، شهردار دولت اسلو گفت: اکنون تردیدی نداریم که در موج سوم قرار داریم و نرخ شیوع که نسبت تعداد افراد آلوده به هر مورد مثبت را اندازه گیری می‌کند، در اسلو به 1.5 نفر رسیده است. نروژ در موج سوم کروناویروس وی در یک کنفرانس خبری گفت: این اقدامات علاوه بر همه اقدامات موجود است و به طور خلاصه، تهاجمی‌ترین اقدامات معرفی شده در اسلو پایتخت نروژ از ابتدای ابتلا به بیماری همه گیر است. کودکستان‌ها و مدارس ابتدایی همچنان باز هستند، اما مناطقی از پایتخت که بیشترین میزان آلودگی در آن‌ها وجود دارد، برای کودکان بزرگتر که در مدارس ابتدایی تحصیل می‌کنند، به یادگیری دیجیتال روی آورند. در پایتخت نروژ جایی که نوع مسری‌تری که برای اولین بار در انگلیس با عنوان B.1.1.7 شناخته شد حاکم است، مقامات محلی فروشگاه‌های غیر ضروری و برخی از مدارس را تعطیل کرده و رستوران‌ها را به تهیه غذای آماده محدود کرده‌اند. مقامات گفته‌اند، بیشتر عفونت‌های جدید در میان کودکان رخ می‌دهد.

در اولین قرطینه که در مارس سال گذشته آغاز شد، مدارس و مهد کودک‌ها همراه با بسیاری از خدمات مانند آرایشگاه‌ها بسته شدند، اما مغازه‌ها و رستوران‌ها همچنان باز هستند.

داده‌های موسسه بهداشت عمومی نروژ نشان داد که از 14 مارس، از 5.4 میلیون نفر جمعیت 448,000 نفر را با دوز اول واکسینه شده‌اند و بیش از 256,000 نفر نیز دوز دوم را دریافت کرده‌اند.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha