کد خبر: پایش-بیماری-کووید-19-در-مناطقه-22گانه-تهرا
۲۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۱۵
پایش بیماری کووید 19 در مناطق 22گانه تهران/سند سلامت پایتخت تا پایان سال تهیه می‌شود

سید آرش حسینی میلانی رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری سلامت با اشاره به اقدامات مهم شورای شهر دوره پنجم شهر تهران تا پایان این دوره در حوزه سلامت، اظهار داشت: در حوزه سلامت یکی از مهمترین مباحثی که از سوی شورای شهر تهران پیگیری می شود موضوع پایش بیماری کووید 19 است.

وی با بیان اینکه دکتر خداکرمی رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران به مشخص این مسیر را دنبال می کند، گفت: تحقیقات بسیار مهمی در این خصوص انجام شده است؛ برای اولین بار در سطح کشور، پراکنش ابتلا به این بیماری در مناطق 22گانه شهر تهران با کمک سیستم اطلاعات جغرافیایی و بر اساس موازین علمی مشخص شده است.

رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: این پایش در سطح مناطق 22گانه شهر تهران ادامه خواهد داشت.

میزان سرعت انتقال بیماری در حمل و نقل عمومی

حسینی میلانی بیان کرد: مهمترین اقداماتی که در خصوص بیماری کووید 19 داشتیم در مورد میزان سرعت بیماری در سیستم حمل و نقل عمومی است؛ تحقیقات در مورد این سیستم نشان می دهد که میزان انتقال کووید 19 در سیستم حمل و نقل عمومی بالا نیست و همین موضوع نگرانی ما را نسبت به میزان انتقال این بیماری کاهش داد.

وی تاکید کرد: همچنان تحقیقات در مورد میزان انتقال بیماری در سیستم حمل و نقل عمومی ادامه خواهد داشت و می توان گفت جزو مهمترین برنامه مدیریت شهری پنجم خواهد بود.

تهیه سند سلامت شهر تهران

عضو شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به موضوع تهیه سند سلامت شهر تهران تصریح کرد: این موضوع هم در دست اقدام است و احتمالا تا پایان سال به نتیجه خواهد رسید.

ساماندهی و مدیریت زباله

حسینی میلانی در مورد موضوع طرح جامع مدیریت پسماند، گفت: این موضوع به انتها رسیده و کمیته محیط زیست در حال بررسی نهایی است؛ یکی از مهمترین شاخصه های مهم حفظ سلامت در شهر تهران ساماندهی و مدیریت روزانه زباله در شهر تهران است.

وی اضافه کرد: برای این طرح مطالعاتی هم یک چشم انداز 20 ساله در بحث پسماندهای مختلف مسکونی، بیمارستانی و صنعتی را برای شهر تهران مشخص خواهد کرد؛ امیدواریم این 3 فرآوره به موضوع ساماندهی پسماند کمک خواهد کرد.

رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران بیان داشت: در خصوص ساماندهی پسماند لایحه اصلاح الگوی مصرف پلاستیک نیز در دست اجرا است.

خبرنگار: سید حمیدرضا ریاض

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha