کد خبر: پرداخت-۷۰-میلیاردتومان-بلاعوض-به-زلزل
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۳۵

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه‌وبویراحمد در خصوص بازسازی مناطق زلزله‌زده سی‌سخت و اقدامات بنیاد مسکن در آن استان به ارایه توضیح پرداخت.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری این مطلب که در زلزله ۲۹ بهمن سال گذشته با بزرگی ۵.۶ ، ۴ هزار و ۶۰۰ واحدمسکونی دچار آسیب شدند، گفت: بازسازی در شهر و روستا آغاز شده است و به تناسب احداث واحدهای تخریبی، تعمیرات واحدهای آسیب‌دیده از زلزله نیز در حال انجام است.

جنتی افزود: از ۱۷۰۰ واحدی که تخریب شدند پی‌کنی بیش از یکهزار و ۲۶۰ واحد، اجرای فوندانسیون و دیوارچینی ۵۰۰ واحد انجام شده است.

وی زمانبندی اتمام بازسازی واحدهای زلزله‌زده سی سخت و یاسوج را پایان تیرماه اعلام و برهمکاری مردم در اتمام بازسازی‌ها در زمانبندی مقرر تاکید کرد.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد تاکنون، مالکان ۴ هزار واحد آسیب دیده از زلزله به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شدند که بانک‌های عامل تاکنون با ۲ هزار نفر قراداد برای پرداخت تسهیلات امضا کردند.

جنتی از پرداخت نزدیک به ۷۰ میلیاردتومان بلاعوض به زلزله‌زدگان استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد خبر داد.

گفتنی است، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه  چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند. بنا بر اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور این زمین‌لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داده و کانون آن در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد، ۱۹ کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گزارش شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha