کد خبر: پلیس-یاران-بازوی-توانمند-پلیس-پیشگیر
۱۹ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۲۳

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تاکید براهمیت مردم پایه کردن امنیت گفت: پلیس یاران بازوی توانمند پلیس پیشگیری در تامین نظم و امنیت هستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری پلیس،سردار "مهدی معصوم بیگی" ، ضمن گرامی داشت 19 دی ماه سالروز قیام خونین مردم انقلابی قم در سال 56 علیه استبداد رژیم پهلوی اظهار داشت: این واقعه متزلزل کننده حکومت ستم شاهی و آغاز قیام های مردمی در سایر مراکز شهرها بود که حرکت رو به پیش انقلاب اسلامی را شتاب بخشید و ویژگی اسلامی و مردمی نهضت امام راحل (ره) را به جهانیان ثابت کرد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه یکی از راهبردهای فرماندهی انتظامی کشور مشارکت حداکثری و مطلوب مردم در تولید و ارتقاء امنیت در جامعه است، افزود: با راه اندازی مرکز انتظام در پلیس پیشگیری و صدور مجوز فعالیت برای موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی و نظارت بر عملکرد آن موسسات زمینه و ساز و کار لازم برای مردم پایه شدن امنیت فراهم شده است.

وی ادامه داد: با فعال شدن موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی و متعاقب آن جذب، آموزش و به کارگیری پلیس یاران در 12 هزار نقطه از کشور، توانمندی پلیس در پیشگیری از وقوع جرایم و ارائه خدمات انتظامی، حفاظتی و مراقبتی به مردم ارتقاء یافته است.

سردار معصوم بیگی از پلیس یاران به عنوان بسترساز پیشگیری مردم محور از وقوع جرم یاد کرد و با اشاره به عملکرد مطلوب پلیس یاران در بازه زمانی 9 ماهه سال جاری گفت: دستاوردهای پلیس یاران در همکاری برای دستگیری سارقان، کشف اموال مسروقه و کالاهای قاچاق قابل تقدیر است به گونه ای که با مشارکت و همکاری پلیس یاران با کارکنان کلانتری و پاسگاه ها شاهد افزایش 8 درصدی در دستگیری سارقان و کشف اموال مسروقه (نسبت به مدت مشابه سال قبل) و 262 مورد همکاری موثر در کشف کالای قاچاق هستیم.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی کشور تصریح کرد: با استقرار پلیس یاران (نگهبانان محله) در مجتمع های مسکونی، مراکز تجاری، اماکن تفریحی و گردشگری و محلات نظم و امنیت در آن مناطق ارتقاء و آمار وقوع جرایم نیز کاهش چشمگیری داشته به گونه ای که رضایتمندی شهروندان را به دنبال داشته است.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 700 موسسه خدمات حفاظتی و مراقبتی و نزدیک به 60 هزار پلیس یار آموزش دیده و برخوردار از تجهیزات دفاع شخصی تحت نظارت پلیس پیشگیری، همکاری موثری با کلانتری ها و پاسگاه های کشور در راستای کمک به تامین نظم و امنیت محلات دارند از شهروندان درخواست کرد که با مراجعه به موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی و بهره گیری از پلیس یاران، یاریگر پلیس در تامین بیش از پیش امنیت و آرامش جامعه باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha