کد خبر: پیدا-شدن-سرنخ‌هایی-از-موشک‌های-بالست
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۲۲
پیدا شدن سرنخ‌هایی از موشک‌های بالستیک کره شمالی
به گزارش گروه بین‌الملل  طبنا (خبرگزاری سلامت) به نقل از Reuters، براساس گزارشی از یک اندیشکده مستقر در واشنگتن ، تأسیسات جدیدی در نزدیکی فرودگاه بین المللی پیونگ یانگ تقریباً با برنامه موشکی بالستیک در حال گسترش کره شمالی مرتبط است. مركز مطالعات استراتژيك و بين المللي (CSIS) به تصاوير ماهواره‌های تجاري گفته است كه اين تسهيلات و يك سازه زيرزميني نزديك اين امكان را دارد كه بزرگترين موشك هاي بالستيك بين قاره کره شمالی (ICBM) را در خود جای دهد كه كارشناسان معتقدند قادر به حمله به هر نقطه در آمريكا هستند.

نشانه‌ها دروغ نمی‌گویند

 موشک‌های بالستیک کره شمالی براساس گزارش CSIS منتشر شده در روز سه شنبه، این تاسیسات از سال 2016 در حال ساخت است و تعدادی از ویژگی های قابل توجه از جمله یک ترمینال راه آهن تحت پوشش غیرمعمول بزرگ و ساختمان هایی که با دسترسی از طریق درایو ارتباط دارند، را شامل می شود. این تأسیسات همچنین به کارخانه‌جات تولید قطعات موشک بالستیک در منطقه پیونگ یانگ نزدیک است.
در مجموع، این ویژگی ها نشان می دهد كه این تأسیسات احتمالاً برای پشتیبانی از عملیات موشك‌های بالستیک طراحی شده است. در گزارش آمده است كه آن را صندوق پشتیبانی موشك بالستیک سیل لی نامیده است.

آیا این مکان به موشک‌های بالستیک کره شمالی ارتباط دارد؟

سفارت کره شمالی در پکن را نمی توان فوراً برای اظهار نظر در مورد این گزارش بازخواست کرد.
سخنگوی وزارت وحدت كره جنوبی در روز چهارشنبه در جلسه توجیهی منظم در سئول، در مورد این گزارش از او سؤال شد، او گفت كه اظهار نظر نادرست است.
مذاکرات با هدف خنثی‌سازی برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی پس از سقوط جلسات سطح کار با ایالات متحده در سال گذشته متوقف شده است.

آیا مزاکرات کره شمالی نتایجی هم داشتند؟

در سال 2018، کره شمالی اعلام کرد که سایت آزمایش هسته ای Punggye-ri خود را تعطیل کرده است و سال گذشته پیشنهاد داد در ازای ابطال پنج قطعنامه کلیدی سازمان ملل در طی یک نشست ناکام بین رهبر کیم جونگ اون و رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ، مجتمع هسته ای خود Yongbyon را از بین ببرد.
اما کارشناسان و مقامات ایالات متحده می گویند در صورت عدم توافق هسته ای، کره شمالی به گسترش زرادخانه تسلیحات هسته ای و موشک های بالستیک ادامه داده است.
در ماه های اخیر، کره شمالی همچنین هشدار داده است که می تواند در بازنگری خود تحمیل شده در آزمایش تسلیحات هسته ای و پرتاب ICBM تجدید نظر کند.
در این گزارش آمده است كه ساختمانها توسط یك شبكه وسیع جاده ای به یكدیگر متصل شده اند كه می تواند به جابجایی كامیون های بزرگ و پرتاب موشك های بالستیک کمک كند.
مترجم: معین حبیبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha