کد خبر: پیش-بینی-برداشت-۲۱۰-هزار-تن-هندوانه-برا
۲۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۴
پیش بینی برداشت ۲۱۰ هزار تن هندوانه برای شب یلدا

به گزارش گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مهندس حسین اصغری افرود: در پاییز امسال پنج هزار و ۸۰۰ هکتار هندوانه در استان های جنوب کشور شامل هرمزگان، خوزستان، فارس، ایلام و بوشهر کشت شده است.

وی با بیان این که پاییز امسال تولید هندوانه بیشتری نسبت به مدت مشابه سال قبل خواهیم داشت، گفت: سال گذشته هندوانه شب یلدا در سطح چهار هزار و ۶۰۰ هکتار کشت شد که از این سطح بیش از ۱۵۰ هزار تن محصول بدست آمد.

اصغری ادامه داد: هندوانه شب یلدای امسال با قیمت هر کیلو گرم ۱۷۰۰ تا ۱۷۵۰ تومان سر زمین، خریداری و به قیمت هر کیلو گرم ۳ هزار تا ۳۵۰۰ تومان برای مصرف کننده در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران عرضه می شود و امیدواریم مردم امسال با رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از دورهمی ها، مراسم شب یلدا را برگزار و به قطع زنجیره کرونا کمک کنند.

وی میزان کل تولید هندوانه در سال زراعی ۹۹-۹۸ را سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن عنوان و اظهار کرد: سال زراعی گذشته کل سطح زیر کشت هندوانه کمتر از ۱۰۰ هزار هکتار بود که نسبت به سنوات قبل از آن نزدیک به ۱۰ درصد کاهش داشت.

مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی، با اذعان به این که هندوانه پاییزه با آب سبز یا آب باران آبیاری و در شرایط اقلیمی و رطوبت مناسب کشت می شود، گفت: در کشت هندوانه از بهترین شیوه ها مانند ابیاری تیپ و کشت نشایی استفاده می شود.

وی افزود: حدود ۵۰ درصد سطح کشت هندوانه در کشور به منظور صرفه جویی در مصرف آب به صورت کشت نشایی است.

اصغری، استان های فارس، خوزستان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان را از بزرگترین تولیدکنندگان هندوانه در طول یک سال زراعی در کشور نام برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha