کد خبر: پیوند-موفقیت-آمیز-بازوی-قطع-شده-در-بیما
۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۹:۲۷

عمل جراحی پیوند قطع اندام فوقانی راست از میانه بازو بیمار 50 ساله در بیمارستان شهید کامیاب مشهد با موفقیت انجام شد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،این عمل جراحی توسط دکتر احسان واحدی، فلوشیپ جراحی دست و میکروسرجری، استادیار گروه جراحی ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و عضو تیم پیوند گروه ارتوپدی این دانشگاه و با همکاری دستیار فلوشیپ جراحی دست و تیم جراحی دست و جراحی پیوند گروه ارتوپدی و همچنین متخصصان بیهوشی و پرستاری بیهوشی و اتاق عمل در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شهید کامیاب مشهد انجام شد.

 دکتر واحدی گفت: بیمار این عمل جراحی یک آقای 50 ساله کارگر بود که در حین انجام کار دچار قطع اندام فوقانی راست از میانه بازو شده بود و بلافاصله بعد از آسیب‌دیدگی به بیمارستان شهید کامیاب مراجعه کرده بود.

وی افزود: بیمار حادثه دیده پس از معاینات اولیه تحت عمل جراحی میکروسکوپی پیوند قرار گرفت و هم‌اکنون که حدود 3 هفته از زمان عمل جراحی‌اش می‌گذرد خوشبختانه حال عمومی مناسبی داشته و وضعیت مطلوبی در اندام فوقانی راست دارد و جهت انجام اقدامات تکمیلی همچنان تحت نظر است.

فلوشیپ جراحی دست و میکروسرجری و عضو تیم پیوند گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه به انجام موارد متعدد جراحی‌های پیچیده میکروسکوپی و ارتوپلاستیک سرجری در سرویس جراحی دست دانشگاه اشاره کرد و گفت: تاکنون عمل‌های متعددی جهت موارد آسیب‌های شدید دست انجام شده و خوشبختانه نتایج این جراحی های بازسازی، در بهبود عملکرد بیماران، جلوگیری از قطع اندام‌ها، کمک به بازتوانی بهینه و برگشت به فعالیت‌های روزمره مشاهده شده است.

دکتر واحدی ضمن اشاره به رعایت زنجیره سرد جهت انتقال اندام، تسریع در انتقال بیمار به مرکز درمانی، هماهنگی مناسب تیم جراحی پیوند و در دسترس بودن تجهیزات میکروسکوپی، تصریح کرد: موارد بسیار زیادی از حوادث در حین انجام کار و همچنین حوادث ترافیکی بوده که متأسفانه منجر به بروز آسیب‌های پیچیده و له‌شدگی دست و اندام‌ها شده و در این خصوص باید بگوییم که اندیشیدن تدبیر جهت کاهش وقوع این حوادث و نظارت بیشتر تأمین اجتماعی جهت کاهش حوادث در حین انجام کار را ضروری می‌دانیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کمبودهای زیرساختی و موارد مصرفی میکروسرجری در بیمارستان شهید کامیاب داریم و جهت رفع آن خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به بیماران خواستار کمک فوری مسئولان هستیم.

عضو هیأت علمی گروه جراحی ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: گروه جراحی ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال تحصیلی جاری پذیرش دستیاران فلوشیپ جراحی دست و جراحی زانو را آغاز کرده است، این گروه در گرایش‌های فوق تخصصی ارتوپدی و تروماهای ارتوپدی مشغول فعالیت آموزشی و پژوهشی و درمانی بوده و پذیرای بیماران ارجاعی شرق و شمال شرق کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha