کد خبر: پیوند-موفقیت-آمیز-قلب-اهدایی-تبعه-افغا
۲۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۸
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر مهدی شادنوش رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: صبح امروز قلب جوان 19 ساله افغان که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود به گیرنده خانم  14 ساله هموطن خود  با موفقیت پیوند زده شد.
وی ادامه داد: این قلب اهدایی با یاری خداوند متعال، رضایت و سخاوت خانواده بیمار مرگ مغزی و با همکاری تیم های پیوند و واحدهای فراهم آوری دانشگاه های علوم پزشکی مشهد، ایران، سازمان اورژانس کشور و اورژانس هوایی عملیات انتقال هوایی و پیوند اعضا با موفقیت انجام شد.
دکتر شادنوش تصریح کرد: این قلب از مشهد به بیمارستان شهید رجایی منتقل و پس از طی عملی پیچیده به بیمار نیازمند اهل افغانستان پیوند زده شد.
پیوند عضو یکی از مهمترین ظرفیت‌های پزشکی کشور است
رییس مرکز مدیریت پیوند تاکید کرد: با وجود شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی سختگیرانه این پیوند با موفقیت در این مرکز درمانی انجام شده که نشان از تلاش و همت بالای تمامی پرسنل بیمارستان برای نجات جان بیماران است.
وی با بیان اینکه پیوند عضو یکی از مهمترین ظرفیت‌های پزشکی کشور است، عنوان کرد: تمام هدف ما در تیم پیوند کشور این است که امید را زنده نگه داریم تا حتی یک بیمار هم فرصت خود برای ادامه حیات را از دست ندهد.
دکتر شادنوش در ادامه با اشاره به اینکه از نظر علم پزشکی بیماری که به مرگ مغزی مبتلا می‌شود شرایط بازگشت مجدد ندارد، خاطرنشان کرد: تاکنون به‌وسیله پیوند اعضا، زندگی بسیاری از بیماران نجات پیداکرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha