کد خبر: پیونگ-یانگ-به-تلاش‌های-دیپلماتیک-واشن
۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۹:۰۵
پیونگ یانگ به تلاش‌های دیپلماتیک واشنگتن واکنش نشان نمی‌دهد!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Reuters، یک مقام ارشد دولت بایدن روز شنبه به رویترز گفت که کره شمالی از اواسط ماه فوریه توسط دولت رئیس جمهور جو بایدن، از جمله ماموریت پیونگ یانگ در سازمان ملل، به اقدامات دیپلماتیک پشت صحنه پاسخ نداده است. افشای ارتباط تاکنون ناموفق آمریكا كه قبلاً گزارش نشده بود، سوالاتی را در مورد چگونگی رسیدگی بایدن به تنش‌های فزاینده با پیونگ یانگ بر سر برنامه‌های سلاح هسته‌ای و موشک‌های بالستیك ایجاد می‌كند. این امر همچنین به سفر دیپلمات و وزیر دفاع ارشد آمریکا در هفته آینده به کره جنوبی و ژاپن، جایی که انتظار می‌رود نگرانی‌ها درباره زرادخانه هسته‌ای کره شمالی در دستور کار باشد، بعد جدیدی می‌بخشد. این مقام ارشد دولت بایدن که خواست نامش فاش نشود، جزئیات کمی درباره فشار دیپلماتیک ارائه داد. اما این مقام گفت تلاش‌هایی برای برقراری ارتباط با دولت کره شمالی از طریق چندین کانال از اواسط فوریه، از جمله در نیویورک انجام شده است. این مقام گفت: تا به امروز هیچ پاسخی از پیونگ یانگ دریافت نکرده‌ایم. مأموریت کره شمالی در سازمان ملل بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

دولت بایدن به دنبال یک سیاست جامع با پیونگ یانگ است

دولت بایدن تاکنون در توصیف علنی رویکرد خود در قبال کره شمالی محتاط بوده و گفته است که پس از تعامل بی‌سابقه دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین با رهبر کره شمالی کیم جونگ اون، در حال بررسی یک سیاست جامع است. روابط واشنگتن و پیونگ یانگ تلاش‌های ترامپ نتوانست کره شمالی را ترغیب کند که از سلاح هسته‌ای خود دست بکشد. این مقام دولت بایدن گفت که به نظر می‌رسد بیش از یک سال هیچ گفتگوی فعالی بین ایالات متحده و کره شمالی، از جمله در پایان دولت ترامپ، علی رغم تلاش‌های متعدد در آن زمان توسط ایالات متحده برای تعامل وجود نداشته است. این مقام آمریکایی از گمانه زنی درباره چگونگی تأثیر سکوت از سوی پیونگ یانگ در بازنگری سیاست‌های دولت بایدن در کره شمالی، که انتظار می‌رفت در هفته‌های آینده تکمیل شود، خودداری کرد.

توصیف بایدن از کیم  جونگ اون دز مبارزات انتخاباتی...

بایدن در جریان مبارزات انتخاباتی خود کیم را یک اراذل و اوباش توصیف کرد و گفت که تنها به شرطی با او ملاقات خواهد کرد که موافقت کند ظرفیت هسته‌ای خود را کاهش دهد. وزیر خارجه ایالات متحده آنتونی بلینکن احتمال تحریم‌های اضافی را با هماهنگی با متحدان برای فشار بر کره شمالی برای خلع سلاح هسته‌ای اعلام کرده است. تحریم‌ها تاکنون نتوانسته‌اند کیم را متقاعد کنند که از سلاح هسته‌ای خود دست بکشد. قرار است بلینکن اولین گفتگوی رو در رو بین دولت ارشد بایدن و مقامات چینی را در 18 مارس در آلاسکا برگزار کند. دولت ترامپ چین را به عدم اجرای تحریم‌های کره شمالی متهم کرد. گزارش محرمانه سازمان ملل متحد نشان داد کره شمالی با نقض تحریم‌های بین‌المللی برنامه‌های موشکی هسته‌ای و بالستیک خود را در طول سال 2020 حفظ و توسعه داده است. گزارش ناظران تحریم‌های مستقل گفته است که پیونگ یانگ در حالی که به جستجوی مواد و فناوری برای این برنامه‌ها از خارج از کشور ادامه می‌داد، مواد شکاف پذیر تولید کرد، تأسیسات هسته‌ای را حفظ کرد و زیرساخت‌های موشک بالستیک خود را ارتقا داد.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha