کد خبر: چرا-استقلال-به-برگزاری-دربی-اعتراض-دار
۹ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۵۸
به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت پس از اینکه سازمان لیگ اعلام کرد بازی تیم‌های پرسپولیس و سپاهان به خاطر تداخل با فینال آسیایی به تعویق افتاده باشگاه استقلال خواهان تعویق دربی شد و تا نزدیک فینال که بازی با ذوب آهن و نساجی هم به دلایلی لغو شد اعتقاد داشت پرسپولیس قبل از بازی هفته هشتم باید همه بازی معوقه خود را برگزار کند تا شرایط برای دو تیم برابر باشد. البته لغو بازی با ذوب آهن اتفاقی بود که خود استقلالی‌ها و حتی پرسپولیسی‌ها آن را پیش بینی نمی‌کردند. بازی که انجام نشد و پرسپولیس از ناحیه لغو این بازی هم ضرر کرد و فینال را به حریف کره‌ای باخت.
پرسپولیس بعد از اینکه از قطر بازگشت با نساجی بازی کرد قبل از دربی مقابل ذوب آهن و سپاهان بازی می‌کند.
استقلالی‌ها خواسته دیگری دارند و می‌گویند چرا شاگردان یحیی گل محمدی بازی‌های عقب افتاده خود با مس و گل گهر را قبل از دربی انجام نمی‌دهند. بازی‌هایی که طبق برنامه اولیه لیگ باید انجام می‌شد، اما سازمان لیگ برنامه خودش را هم عوض کرد.
همانطور که در بالا هم نوشتیم داستان بازی با ذوب آهن مفصل است و جریان متفاوتی دارد و لغو آن ارتباطی به باشگاه پرسپولیس نداشت و خود باشگاه ذوب آهن به دلیل داشتن تعداد بازیکن‌های کرونایی تمایلی به بازی جلوی پرسپولیس نداشتند و همانطور که گفته شد این بازی به پرسپولیس پیش از فینال ضربه زد، چون اگر پرسپولیس قبل از فینال آسیا با نساجی و ذوب آهن بازی می‌کرد با آمادگی بیشتری مقابل اولسان هیوندای به میدان می‌رفت.
باشگاه استقلال و کادرفنی در حالی مدعی هستند که بازی پرسپولیس برابر مس رفسنجان و گل گهر باید برگزار شود که این بازی‌ها مربوط به هفته‌های نهم و دهم هستند، یعنی بعد از دربی که در هفته هشتم باید برگزار شود.
دربی لیگ بیستم ابتدا قرار بود در تاریخ پنجم دی ماه برگزار شود، اما به دلیل حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا این تاریخ دچار تغییر شد و در فاصله همین ۱۷ روز شاگردان یحیی گل محمدی سه بازی با نساجی، ذوب آهن و سپاهان خواهد داشت که یک بازی آن برابر نساجی برگزار شد و استقلال هم در این مدت به مصاف گل گهر و آلومینیوم خارج از خانه خواهد رفت تا استقلال به هفته نهم برسد و پرسپولیس به هفته هفتم خواهد رسید و دو بازی کمتر از استقلال در جدول خواهد داشت. آنچه مشخص است استقلال به این اعتراض دارد که چرا باید دو هفته در جدول بین دو تیم اختلاف باشد؟ استقلالی‌ها البته قبل از دربی و در زمان برابر تا دربی یک بازی هم کمتر انجام خواهد داد.
استقلال روز ۱۵ دی ماه به مصاف آلومینیوم خواهد رفت و پس از آن یک هفته فرصت دارد که خود را برای دربی آماده کند، اما پرسپولیس در مقابل باید شانزدهم دی ماه قبل از دربی و با یک روز استراحت کمتر به مصاف سپاهان برود.
استقلال در حالی به تاریخ دربی و بازی‌های مساوی دو تیم اعتراض می‌کند که اگر دربی پایتخت در همان تاریخ اول خود یعنی ۵ دی ماه برگزار می‌شد این باشگاه بازیکنان کلیدی اش مثل دیاباته، عارف غلامی، ریگی و فرشید اسماعیلی به دلیل محرومیت و مصدومیت را در اختیار نداشت. اعتراض به بازی‌های کمتر پرسپولیس البته به خاطر برنامه ریزی عجیب لیگ است و البته استقلالی‌ها عقیده دارند، چون تاریخ دربی عقب افتاده می‌شد بازی معوقه شود و پرسپولیس با مس رفسنجان و گل گهر هم بازی کند و بازی‌ها برابر شود.
در هر حال طبق برنامه ریزی‌ها در لیگ‌های دیگر کشورها، بازی‌های معوقه بدون توجه به تعداد بازی‌های تیم‌ها در جدول برگزار می‌شود، اما با توجه به حساسیت‌ها می‌شد بهتر برنامه ریزی کرد، ولی سازمان لیگ در کل توجهی به حساسیت‌ها و اعتراض‌ها ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha