کد خبر: کاروان-ایران
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۴۳

به گزارش گروه ورزشی طبنا(خبرگزاری سلامت) شیوع ویروس کرونا در جهان باعث شد تا تمامی رویدادهای ورزشی تعلیق شود. همین موضوع و قرنطینه ورزشکاران باعث شد تا کشورهای مختلف و همچنین رئیس کاروان ایران در المپیک خواستار تعویق یکساله بازی‌های المپیک شوند.

در بین برخی از کشورها مانند استرالیا تهدید کردند در صورتی که المپیک در سال 2020 برگزار شود کاروان خود را شرکت نمی‌دهند. به دنبال این اتفاقات شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن در تماسی تلفنی با توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک برای تعویق یکساله المپیک به توافق رسیدند.

همه این شرایط باعث شد تا ملی‌پوشان کشورمان هم تمرینات آمادگی و بدنسازی خود را در خانه و زیر نظر مربیان پیگیری کنند. با توجه به 52 سهمیه‌ای که کاروان ایران برای المپیک توکیو کسب کرده، برگزاری کمپ مجازی از سوی مسئولان کمیته ملی المپیک مطرح شد.

پیمان فخری در این باره گفت:  تصمیم بر این شد تا طرحی تحت عنوان کمپ تمرینی مجازی را ایجاد و با تمرینان آنلاین در ساعات مشخص ضمن ایجاد تحرک و نشاط در ورزشکاران از افت آمادگی بدنی و روحی آنها جلوگیری کنیم.

کیکاوو سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک هم پیشنهاد داد دوره‌های تمرینی مقدماتی بدون حضور حریف تمرینی و با حفظ فاصله و رعایت موارد ایمنی برای ورزشکاران با شیب ملایم آغاز شود.

قرار است نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو در این هفته نشستی را با روسای فدراسیون‌ها داشته باشد تا تصمیم نهایی در این خصوص گرفته شود. روسای فدراسیون‌هایی که سهمیه المپیک دارند نظرات خود را اعلام می‌کنند تا مشخص شود وضعیت تمرینی ورزشکاران به چه صورت صورت خواهد گرفت.فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha