کاهش آمارهای فوتی‌های کرونا می‌تواند موقتی باشد/مردم با وجود واکسینه شدن باید از ماسک هم استفاده کنند

دکتر داوود یادگاری نیا رئیس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به علت کاهش آمارهای فوتی های کووید 19 اظهار داشت: بیشترین موارد کاهش ابتلا به دلیل این است که مردم طی چند هفته پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده اند.

وی افزود: همه گیری وسیعی که در کشور اتفاق افتاد باعث شده که ایمنی نسبی در جامعه ایجاد شود و در نتیجه این اتفاق می تواند یکی از دلایل کاهش تعداد مبتلایان به بیماری کووید 19 باشد.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری ادامه داد: رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور باعث شد که خیلی سریع میزان انتقال بیماری کاهش پیدا کند اما مردم باید توجه داشته باشند که این وضعیت می تواند موقتی باشد و در چند هفته آینده مجدد شاهد بالا رفتن آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از بیماری کووید 19 باشیم.

دکتر یادگاری نیا تاکید کرد: اگر سطح ایمنی افراد جامعه کاهش پیدا کند و مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند مجدد آمارها افزایش پیدا خواهد کرد و با فاجعه ای دیگر مواجه خواهیم شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا داروهای رمدسیویر و دیگر داروهای مورد استفاده در کشور برای کروناویروس باعث کاهش آمار مبتلایان شده است یا خیر، گفت: خیر این داروها هیچ تاثیری در کاهش تعداد موارد ابتلا به بیماری کووید 19 ندارد.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری با تاکید بر اینکه همه مردم جامعه همچنان باید از ماسک استفاده کنند، گفت: هنوز شرایط تغییر نکرده و همه مردم باید پروتکل ها را رعایت کنند. مردم نباید بر این باور باشند که بیماری کاهش پیدا کرده و در حال از بین رفتن است.

دکتر یادگاری نیا بیان داشت: ما همچنان شاهد بستری و فوت هموطنانمان هستیم و این موضوع به این دلیل است که مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند.

وی افزود: حتی مطرح شده کسانی که واکسینه می شوند باید تا مدت ها از ماسک استفاده کنند. مردم فعلا مجبور هستند که از ماسک استفاده کنند چراکه هنوز این بیماری از بین نرفته است.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha