به گزارش گروه آموزش و پرورش طبنا (خبرگزاری سلامت)، حجتالاسلاموالمسلمین علی ذوعلم در نشست شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بابیان اینکه در سازمان پژوهش و برنامهریزی 8 کلان پروژه طراحیشده است، افزود: انتظار داریم با اجرایی شدن این 8 کلان پروژه، سند تحول بنیادین آموزشوپرورش و برنامه درسی ملی محقق شود.
وی از تدوین 11 حوزه تربیتی در برنامه درسی ملی خبر داد و افزود: 4 حوزه تربیت و یادگیری فرهنگ و هنر، کار و فناوری، آداب و مهارتهای زندگی و تفکر و حکمت حوزههایی هستند که جدید به این مجموعه اضافه شدند.
حجتالاسلام والمسلمین ذوعلم با اشاره به گذشت یک دهه از تألیف کتاب استان شناسی، گفت: با توجه به تغییرات آماری رخداده در یک دهه اخیر، ویرایش و بهروزرسانی این کتاب ضرورت دارد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی ضمن درخواست فعالیت کارگروه استانی ویرایش کتاب استان شناسی، اظهار داشت: کتاب استان شناسی باید چکیدهای از ظرفیتها، اقتضائات، پیشینه، وضعیت فعلی و آینده استان باشد.
وی ادامه داد: کتاب استان شناسی باید با نگاه به گذشته و آینده، هویت بومی را در دانشآموز تقویت کند تا او به منطقه خود، حس تعلق و ماندگاری داشته باشد.
حجتالاسلام والمسلمین ذوعلم با تأکید براینکه قرار گرفتن مشاغل دهه آینده بهویژه در حوزه فناوری اطلاعات در برنامه درسی فنی و حرفهای گفت: در صورت بازآرایی محتوایی در دروس فنی و حرفهای، دانش آموزان به سمت این رشتهها جذب خواهند شد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی بابیان اینکه مجلات رشد هماکنون بهصورت متمرکز در مرکز کشور منتشر میشود، خاطرنشان کرد: استانها میتوانند این مجلات را بهصورت استانی و بومی منتشر کنند تا بخشی از نیازهای محتوایی دانش آموزان منطقه خود را تأمین کنند.
وی با اشاره به نقش رسانه ملی در تقویت فرهنگ بومی، گفت: میتوان بخشی از محتوای آموزشی را از طریق شبکه استانی در اختیار دانش آموزان و خانوادهها قرارداد.
حجتالاسلام والمسلمین ذوعلم با اشاره به لزوم به حداقل رساندن اصلاحات در کتب درسی، اظهار داشت: به همین منظور کتب درسی دارای مهر اعتبار چندساله میشوند تا ضمن جلوگیری از اصلاحات مستمر، زمینه سوءاستفاده مؤسسات کنکوری از بین برود.
انتهای پیام
نظر شما