کد خبر: کسب-مدال-برنز-توسط-تیم‌های-انجمن-acm-دانش
۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۲۱
کسب مدال برنز توسط تیم‌های انجمن ACM دانشگاه شهیدبهشتی

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  اداره کل روابط عمومی وزارت علوم ، در بیست و دومین مسابقه بین‌المللی برنامه سازی دانشجویی منطقه غرب آسیا که به‌صورت برخط به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، دو تیم از دانشگاه شهید بهشتی از میان ۱۲۱ تیم از دانشگاه‌های مختلف کشور موفق به کسب مدال برنز این مسابقات شدند.

تیم اول دانشگاه شهیدبهشتی متشکل از محمدمهدی آهنگران، امیر ولیزاده، محمدرضا محمدزاده اصل بودند مربیگری این تیم برعهده مهدی کاظمی بود؛ تیم دوم متشکل از امین انوری، علی میرجهانی، آرین بنایی با مربیگری عرفان علیمحمدی؛ در جایگاه سوم این مسابقات ایستادند.

تیم‌های برتر مسابقه منطقه‌ای سایت تهران شامل دو تیم دانشگاه شهیدبهشتی برای شرکت در مسابقه‌ سوپر ریجنال غرب آسیا معرفی خواهند شد تا طی رقابت با تیم‌های برتر سایر مسابقات منطقه‌ای کشورهای غرب آسیا شانس خود را برای کسب سهمیه‌ شرکت در مسابقه‌ جهانی امتحان کنند.

مسابقات بین‌المللی برنامه‌نویسی دانشجویی، مهم‌ترین رویداد برنامه‌نویسی در سطح جهان محسوب می شود و در سال‌های گذشته تیم‌های دانشگاه شهیدبهشتی از تیمهای پرافتخار دانشگاهی کشور در این مسابقات بوده اند.

بیست و دومین مسابقه بین‌المللی برنامه‌سازی دانشجویی (ICPC) منطقه‌ غرب آسیا با حضور بیش از ۳۵۰ نفر از بهترین برنامه‌نویسان کشور به‌صورت مجازی برگزار شد. در این مسابقه ۱۱۸ تیم سه نفره از ۵۰ دانشگاه داخل کشور به رقابت پرداختند.

* عضویت پژوهشگر دانشگاه شهید بهشتی در آکادمی علوم جهان

دکتر احمدشعبانی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم شیمی و نفت دانشگاه شهید بهشتی به عضویت آکادمی علوم جهان (TWAS) انتخاب شد.

آکادمی علوم جهان (TWAS) یک نهاد معتبر بین‌المللی است که ماموریت آن گسترش و کمک به پیشرفت علم در کشورهای در حال توسعه است. آکادمی علوم دنیا (TWAS) در سال ۱۹۸۳ در Trieste کشور ایتالیا با گروهی از دانشمندان ممتاز دنیا و به افتخار پروفسور عبدالسلام برنده جایزه نوبل از کشور پاکستان بنیان‌گذاری شد.

در حال حاضر TWAS دارای یک هزار و ۱۱۶ عضو از ۹۰ کشور دنیاست که ۷۳ عضو آن از کشور‌های درحال توسعه می‌باشند که از این تعداد ۱۶ نفر از ایران هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha