کد خبر: کشف-بیش-از-۱۴۱۷-دستگاه-ماینرغیر-مجاز-در
۱۲ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۰۳
کشف بیش از ۱۴۱۷ دستگاه ماینرغیر مجاز در کردستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از شناسایی و کشف یک هزار و ۴۱۷ ماینر دستگاه استخراج ارز دیجیتال در استان کردستان از ابتدای سالجاری تاکنون خبرداد .

به گزارش خبرگزاری سلامت استان کردستان، هیوا لهونیان گفت : با همکاری مراجع قضایی و انتظامی از ابتدای سال جاری تاکنون در استان کردستان , هزار و ۴۱۷ دستگاه ماینر غیرمجاز شناسایی و کشف شده است

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد ماینرهای کشف‌شده با ۲۹۴ مورد مربوط به شهرستان دهگلان است، افزود: مریوان با ۲۶۶ ماینر و امور برق شمال سنندج با ۲۱۶ ماینر به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

لهونیان بابیان اینکه شهرستان دیواندره با ۱۵ ماینر کمترین تعداد ماینر کشف‌شده را از ابتدای سال تاکنون داشته است، گفت: میزان ظرفیت تخصیص داده‌شده به استخراج رمز ارز از ابتدای سال تاکنون برابر با ۴ هزار و ۲۰۰ کیلووات بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان افزود: در حال حاضربرای تولید و استخراج یک بیت کوین به بیش از ۳۰۰ مگاوات ساعت برق نیاز است و این میزان از مصرف ۱۰۰ سال یک خانه معمولی و یا برق ۳۵ هزار واحد مسکونی طی یک شبانه روز بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۱ مورد از ماینرهای کشف‌شده مربوط به دو ماه اخیر بوده است، افزود: از این تعداد ۳۵ ماینر در اموربرق  شمالی سنندج ،۳۳ ماینر در امور برق جنوب سنندج، ۱۰ مورد در سقز،۴۷ ماینر در مریوان و ۶ ماینر نیز مربوط به شهرستان سروآباد بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان ضمن تأکید بر برخورد جدی و قانونی با مراکز غیرمجاز سرقت انرژی با همکاری مراجع قضایی و انتظامی از همه هم‌وطنان خواست همکاری لازم را به منظور پایداری شبکه توزیع برق و تامین برق مستمرو پایداربا شرکت توزیع برق استان کردستان داشته باشند.

لهونیان همکاری مردم درشناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز را یکی از بهترین گزینه‌های مقابله با این موضوع عنوان کرد و گفت: همشهریان کردستانی در صورت مشاهده مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز می‌توانند با شماره ۱۲۱ تماس حاصل نمایند و در این راستا تا سقف معین، پاداش دریافت کنند.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی شرکت توزیع برق استان کردستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha