کد خبر: کلاهبرداری-از-طریق-فروش-لوازم-جانبی-مو
۱ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۱۷
کلاهبرداری از طریق فروش لوازم جانبی موبایل در اینستاگرام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت در اصفهان،سيد مصطفي مرتضوي با اشاره به کلاهبرداری از طریق فروش لوازم جانبی موبایل در اینستاگرام گفت: فردي كه با درج آگهي فروش لوازم جانبی موبایل در اينستاگرام به بهانه فاصله گذاری اجتماعی و سفارش غیر حضوری شهروندان را فريب داده و از آنان كلاهبرداري مي كرد توسط پليس فتا استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.

وی بیان داشت: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه با هدف سفارش لوازم جانبی موبایل در يك صفحه اينستاگرامي اقدام به پرداخت 5 ميليون ريال کرده و هيچ كالايي براي او ارسال نشده بررسي موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.

این مقام انتطامی افزود: شاكي تبليغي را در يك صفحه اينستاگرامي در زمينه خرید غیرحضوری لوازم جانبی موبایل مشاهده و پس از سفارش كالا و واريز وجه به حساب فروشنده تاکنون هيچ كالايي ارسال نشده و فروشنده پاسخگوي تلفن او نبوده است.

رئیس پلیس فتا اصفهان گفت: با انجام اقدامات فني و تخصصي در فضاي مجازي نهايتاً کارشناسان موفق به شناسایی فرد کلاهبردار و انتقال به پليس فتا می شوند.

سرهنگ مرتضوي به شهروندان توصیه کرد: شبكه هاي اجتماعي خارجي مكان امني براي داد و ستد و خريدهاي اينترنتي نمي باشد چه بسا بسياري از افراد سودجويي كه قصد كلاهبرداري از كاربران را دارند در شبكه هاي اجتماعي غيربومي فعاليت مي كنند، بنابراين شهروندان بايد پس از رويت كالا يا خدمات و احراز هويت هر يك از طرفين معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام كار يا خدمات انجام دهند تا گرفتار كلاهبرداران نشوند، همچنين ‌به منظور پيشگيري از وقوع اين گونه جرايم از هويت فروشنده مطلع گشته و از واريز هرگونه وجهي حتي مبالغ كم به عنوان بيعانه خودداري کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha