کد خبر: کلیات-برنامه-توسعه-اقتصادی-در-۱۲دهستا
۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۰۹
کلیات برنامه توسعه اقتصادی در ۱۲دهستان استان هرمزگان تصویب شد

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، فریدون همتی در هفدمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان، اظهار داشت: به منظور تحقق سیاست‌های كلی برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی، شناسايی و بهره‌برداری از ظرفيت‌های موجود در نواحی روستايی وارتقاء منزلت اجتماعی روستاييان و جايگاه روستاها در اقتصاد ملی و همچنین ايجاد بستر لازم برای شكوفايی و پيشرفت عدالت‌محور در روستاهای استان، برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی در برخی دهستان های استان، امروز توسط اعضا مورد بررسی و کلیات ان توسط اعضاء مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: طی سال ۹۶ تا ۹۸ توسط چهار گروه مشاور برای شناسایی ظرفیت های روستایی در سطج یک هزار و ۸۰۴ روستا مطالعاتی انجام شد که بر این اساس طرح راه اندازی یک هزارو ۶۲۶ کسب و کار در روستاهای استان آماده شده است.

همتی ادامه داد: ۷۰درصد این کسب و کارها در بخش کشاورزی، ۱۷درصد در بخش صنعت و ۱۳درصد نیز شامل بخش های خدماتی است.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان بیان داشت: کلیات برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی دهستان های «احمدی» حاجی آباد، «سیاهو» بندرعباس، « دژگان» بندرلنگه، «برنطین»، «جغین شمالی» و «جغین جنوبی» رودان، «چراغ آباد» میناب، «فتویه» بستک، «گافر» بشاگرد، «پی وشک» جاسک، «بمانی» و«شهمردی» سیریک امروز در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب رسید.

استاندار هرمزگان با تأکید بر تسهیل امر سرمایه گذاری و نگاه توسعه گرایانه در بررسی طرح ها به‌ویژه در مناطق روستایی، گفت: دستگاه های اجرایی با توجه به آثار جانبی سرمایه گذاری شامل رونق تولید، رونق اشتغال و توسعه مناطق، روند سرمایه گذاری را تسریع و تسهیل کنند.

همتی از بررسی طرح الحاق ۳۵هکتار از اراضی ملی به محدوده مصوب طرح هادی روستای آبشورک نیز خبر داد و گفت: به منظور پیشگیری از اختلال در روند توسعه ای این منطقه، مطالعات آب منطقه ای تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال آینده در کمیته فنی مورد بررسی قرار می گیرد و پس از ارجاع نظر کمیته فنی به شورای برنامه ریزی و توسعه استان، تصمیم گیری نهایی در این خصوص انجام خواهد شد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: کلیات ضرورت ایجاد ناحیه صنعتی فین، کلیات ایجاد شهرک صنعتی غیردولتی نخل آسیاب هرمزگان در حاجی آباد و موارد مرتبط با تعیین کاربری نیز در این نشست مورد بررسی و تصویب اعضاء قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha