کد خبر: کمبود-نیروی-پرستاری-سلامت-مردم-را-به-خط
۱۸ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۳۰

به گزارش گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، رضا فانی افزود: پرستاران، پزشکان و کادر درمانی گروه های بسیار موثر و فداکار در بحران کرونا و در حال حاضر هستند. همه گیری بیماری کووید ۱۹ نقش همیشگی پرستاران را در نظام  سلامت و مراقبت های بهداشتی یادآوری کرد . این ویروس باعث شد پرستاران امروز به  عنوان نیروهای فداکاری شناخته شوند که در خط مقدم مبارزه با کرونا می‌جنگند.

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری در خصوص تعرفه گذاری پرستاران گفت : فعالیت های  پرستاران  نیاز به تعرفه گذاری خدمات پرستاری دارد و پرستاران حق این را دارند تا مزد عملکرد خودشان را بگیرند. قانون تعرفه گذاری پرستاری چند سالی می باشد مطرح شده است ؛ ولی تا کنون برای اجرایی شدن آن تصمیمی گرفته نشده. امید است با اجرایی شدن این قانون شاهد عدالت در پرداخت حقوق پرستاران باشیم.

فانی تصریح کرد : کمبود نیروی پرستاری می‌تواند منجر به پایین آمدن کیفیت خدمات به بیماران شود زیرا پرستار فرصت مناسبی برای رسیدگی لازم و برآورده کردن انتظارات بیماران را ندارد.  در حال حاضر بیمارستان های کشور با کمبود نیرو پرستاری مواجه هستند و تعداد پرستاران ما نسبت به تخت های بیمارستان بسیار کم است و همچنین کشور ایران در زمینه جذب پرستار با استاندارد های جهانی فاصله زیادی دارد. جذب نیرو پرستار می تواند در زمینه سلامت و مراقبت های پزشکی،و کیفیت خدمات تاثیر گذار باشد.

وی، تغذیه مناسب، حفظ روحیه و استراحت کافی را جهت بهبود سلامت و ایمنی بدن کارکنان پرستاری بسیار مهم عنوان کرد و افزود: یادآوری و انتقال تجربیات دیگر همکاران در این زمینه می‌تواند نقش مهمی داشته باشد. فانی در انتها از زحمات  پرستاران و کادر بهداشتی- درمانی که با تلاش شبانه روزی و با قبول همه سختی‌ها وظایف خود را به درستی انجام می‌دهند، تشکر و قدردانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha