رییس پژوهشگاه ابن سینا توسعه­ فن­آوری در کشور را زمینه­ساز افزایش تولید ناخالص ملی و بهبود اقتصادی کشور دانست و   با اعلام این‌که کمک به شرکت‌های فناور حوزه سلامت مقطعی نخواهد بود، اذعان داشت: وظیفه مراکز رشد این است که هسته‌های فناور را بتواند از بعد حمایت‌های فنی، مالی و برنامه ریزی کمک کنند تا به صورت شرکت‌های فعال از مراکز رشد خارج شوند.

 

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر محمد مهدی آخوندی رییس پژوهشگاه فن آوری­ های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی ابن­ سینا در نشست خبری دومین رویداد ملی اینوتک سلامت، هدف از برگزاری این رویداد را توسعه­ کسب و کار از راه تبدیل علم به ثروت اعلام و تصریح کرد: سال‌ها است دولت و مردم هزینه ­های زیادی را برای توسعه­ اقتصاد از راه توسعه­ کسب و کار پرداخت کرده‌اند و در این مسیر راه‌های مختلفی امتحان شده است که توسعه کسب و کارهای کوچک (Small Business) در دوره­­ قبلی ریاست­ جمهوری از نمونه‌های آن است بود.

آخوندی با بیان این‌که مثال فوق توفیق چندانی به دنبال نداشت و در نتیجه برنامه‌ریزان را به سمت توسعه کسب و کار از مسیر تبدیل علم به ثروت رهنمون کرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام ملزومات و ابعاد ساختاری این موضوع مثل ایجاد مراکز رشد، پارک ­های علم و فن­ آوری و شرکت ­های دانش ­بیان وجود دارد. بنابرین اعضای هیأت علمی دانشگاه ­ها و متخصصان باید در کنار تولید علم به توسعه­­ کسب و کار از طریق تبدیل دانش به ثروت نیز بیاندیشند.

وی از مهمترین موانع تبدیل دانش به ثروت را ریسک ­پذیری کمتر  اساتید و دانشگاهیان برای تبدیل کار تحقیقاتی به کسب و کار و ضعف کار تیمی عنوان و اضافه کرد: آموزش‌ها در کشور به گونه‌ای است که ایده‌ها به تولید مقاله محدود می‌شود و زمانی که بحث از تولید فناوری مورد نیاز کشور می‌شود، از آن عاجزیم.

رییس پژوهشگاه فن آوری­ های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی ابن­ سینا گفت: هدف اصلی رویداد ملی اینوتک این است که با دعوت از مدیران و فعالان حوزه ­های اقتصادی به شرکت­ های فن­آور، پارک‌های فن­ آور و افراد خلاق و کارآفرین کمک کنیم تا ایده­ ها و مشکلات خود را مطرح کنند.

آخوندی، توسعه­ فن­ آوری در کشور را زمینه ­ساز افزایش تولید ناخالص ملی و بهبود اقتصادی کشور دانست و با اعلام این‌که کمک به شرکت‌های فناور حوزه سلامت مقطعی نخواهد بود، اذعان داشت: وظیفه مراکز رشد این است که هسته‌های فناور را بتواند از بعد حمایت‌های فنی، مالی و برنامه ریزی کمک کنند تا به صورت شرکت‌های فعال از مراکز رشد خارج شوند.

بر اساس این گزارش، دومین رویداد ملی «اینوتک» سلامت در حوزه فرآورده‌های دارویی و تشخیصی، تجهیزات پزشکی و توانبخشی، فناوری اطلاعات پزشکی و سلامت، خدمات گردشگری سلامت و با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و پژوهشگاه ابن سینا، 19 تا 21 آبان ماه در تهران برگزار می‌شود.

 


کد خبرنگار: 41020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha