کد خبر: کنگره-تجلیل-از-17هزار-زن-شهیده-کشور-درآذ
۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۹:۰۰
کنگره تجلیل از  17هزار زن شهیده کشور درآذربایجان غربی برگزار می شود

پریسا علیلو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری سلامت در آذربایجان غربی افزود: این کنگره بمنظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدای زن، الگوسازی و معرفی ایثارگری آنان و ثبت یاد و خاطرات آنان در تاریخ این سرزمین برگزار می شود.

`وی اظهار کرد: استان آذربایج غربی یکی از سنگرهای مهم درگیر در جنگ تحمیلی بود و زنان این دیار پا به پای مردان در صحنه های مختلف جنگ و در مبارزه با اشرار شجاعانه جنگ کردند و وجود تعدادبالای شهیده و جانباز در آن لازمه توجه و ارج نهادن به آنهاست.

وی با اشاره به چهار پروژه در نظر گرفته شده برای این کنگره اظهار داشت: نامگذاری حداقل یک مکان به نام زن شهیده در هر شهرستان، طراحی و اجرای المان و یادمان زنان شهیده و ایثارگر در محیط شهری و روستایی شهرستان ها، رسیدگی و سرکشی به زنان جانباز و ازاده و خانواده شهدای زن توسط فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی تا هفته زن با رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین تبلیغات محیطی در سطح شهرها و روستاها همزمان با برگزاری کنگره مذکور انجام پذیرد.

وی با بیان اینکه شهدای شاخص زن الگوهای خوبی برای دختران و زنان امروزین هستند، اظهار کرد: نشر اندیشه ها و ایثارگری شهدای زن در بسیاری از زمینه‌ها از جمله در کتاب‌های درسی و آموزشی احساس می‌شود و این شهدا باید بیش از پیش به مردم معرفی شوند.

وی زنان را پرچم داران اسلام و اسوه های صبر و استقامت در تمامی عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی و فرهنگی عنوان کرده و گفت: زنان شهیده ما و همچنین زنان و دختران امروزه جامعه، الگویشان فاطمه زهرا(س) و دخترش زینب کبری(س) ،بوده و خواهد ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha