کد خبر: یکی-از-مشکلات-جدی-بنیاد،-اشتغال-فرزندا
۱۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۰۴
یکی از مشکلات جدی بنیاد، اشتغال فرزندان ایثارگر است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از مهر؛ سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ، با اشاره بر اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر بیان کرد: یکی از مشکلات جدی بنیاد اشتغال فرزندان ایثارگری است البته بیکاری یکی از معضلات اصلی کشور است.

رئیس بنیاد شهید افزود: با اقدامات انجام شده، سال گذشته زمینه اشتغال پایدار ۵۴ هزار فرزند جامعه ایثارگری فراهم شد.

اوحدی اظهار داشت: خوشبختانه بحث تبدیل وضعیت این افراد در مجلس تصویب شد و آئین نامه اجرایی آن نیز تدوین و ابلاغ شد. امیدوارم دستگاه‌هایی که در این زمینه کوتاهی کرده‌اند نیز به زودی این قانون را اجرا کنند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی پدران این افراد به جبهه رفتند کسی از نوع قرارداد آنها سوال نکرد و حال نیز باید به این افراد خدمات ارائه شود.

رئیس بنیاد شهید در پاسخ به این سوال که کدام دستگاه‌ها هنوز به طور کامل این قانون را اجرا نکرده‌اند، تصریح کرد: به تازگی نیز جلسه‌ای با نمایندگان مجلس برای بررسی دستگاه‌های تعلل کننده در اجرای این قانون داشتیم که به زودی این نهادها را اعلام خواهیم کرد.

اوحدی در پاسخ به سوال که در دولت آینده در صورت تغییر ریاست بنیاد، چه اولویتی باید پیگیری شود، گفت: مهم‌ترین رسالت بنیاد شهید ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است. گنجینه عظیمی شامل بیش از ۹ میلیون سند در اختیار بنیاد است و هر کس سکاندار این نهاد باشد، باید مهم‌ترین اولویت خود را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قرار دهد.

وی افزود: بسیاری از مشکلات ما در زمینه اعتبارات حل شده و بودجه سال ۱۴۰۰ نیز افزایش خوبی داشته است.

اوحدی تاکید کرد: بنده نیز به عنوان عضوی از این جامعه وظیفه خدمت رسانی به این عزیزان را تا همیشه دارم./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha