کد خبر: ۱۵-هزار-نیروی-گارد-ملی-برای-تأمین-امنیت
۲۳ دی ۱۳۹۹، ۸:۳۹
۱۵ هزار نیروی گارد ملی برای تأمین امنیت تحلیف بایدن

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از العالم، این مقامات در حالی اواخر روز دوشنبه این موضوع را اعلام کردند که حدود ۶۲۰۰ نیروی گارد ملی آمریکا پیشتر و به دنبال حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره در واشتگتن مستقر شدند.

ژنرال دانیل هوکانسون رئیس اداره گارد ملی آمریکا به خبرنگاران گفت که شمار این نیروها تا شنبه به ۱۰ هزار نفر افزایش می یابد و پنج هزار نیروی دیگر گارد ملی نیز قرار است در واشنگتن مستقر شوند.

وی تاکید کرد که نیروهای گارد ملی سابقه طولانی در تامین امنیت مراسم‌های تحلیف ریاست جمهوری در آمریکا داشته اند.

هنوز مشخص نشده است که آیا همه این نیروهای گارد ملی مسلح خواهند بود یا عده ای از آنها مسلح و بقیه تجهیزات ضد شورش دریافت می کنند.

چهارشنبه (۱۷ دی) و پس از پایان سخنرانی ترامپ در جمع هوادارانش، صدها تن از حامیان وی به ساختمان کنگره که مشغول بررسی آراء گزینشگران بود، هجوم برده و روند تائید نهایی نتایج انتخابات ۱۳ آبان را دچار وقفه کردند.

با این حال پس از فروکش کردن التهابات، نمایندگان مجلس و سناتورها با تائید آراء گزینشگران به پیروزی جو بایدن رسمیت بخشیدند.

حمله به کنگره که ۵ کشته برجای گذاشت با محکومیت‌های داخلی و خارجی روبرو شده و دموکرات‌ها و برخی از جمهوری‌خواهان به دنبال برکناری رئیس‌جمهوری آمریکا پیش از ۱ بهمن و برگزاری مراسم تحلیف بایدن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha