کد خبر: ۲۰-عنوان-برنامه-محوری-هلال-احمر-خراسان
۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۸
۲۰ عنوان برنامه محوری هلال احمر خراسان جنوبی در هفته دفاع مقدس اجرایی شد

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمد رضا رضایی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا بیان کرد: ترویج زندگی شهدا و ایثارگران رسالتی همگانی بوده که نباید در آن کوتاهی شود.

وی ایثار، فداکاری، گذشت و مردم داری را مهم ترین خصلت شهدا و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی دانست و افزود: بدون شک راه رزمندگان اسلام ادامه داشته و پرچمی که شهدا به اهتزاز درآورده اند، هیچگاه بر زمین گذاشته نخواهد شد.

رضایی با اشاره به رسالت های ذاتی جمعیت هلال احمر بیان کرد: تمامی برنامه ها و اقدامات این نهاد برخاسته از حس بشردوستی و کمک به نیازمندان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به عمده برنامه های انجام شده طی هفته دفاع مقدس افزود: در این هفته ۲۰ عنوان برنامه محوری فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در سطح استان اجرایی شده است.

 رضایی بیان کرد: دیدار با خانواده های معظم شهدا، غبار روبی گلزار شهدا، اعزام کاروان سلامت به مناطق محروم استان، برگزاری مسابقات و نمایشگاه های مختلف فرهنگی و آموزشی از جمله اقدام های انجام شده است.

وی با بیان اینکه طی این هفته 249 نفر از داوطلبان برای اهدای خون به مرکز خونگیری سیار مراجعه داشته اند، افزود: از این تعداد 177 نفر در شهرستان های خوسف، نهبندان و زیرکوه موفق به شرکت در این امر خداپسندانه شده اند.

رضایی خواستار همکاری هر چه بیشتر مردم و داوطلبان در اهدای خون و فرآورده های خونی شد و گفت: نیاز به خون نیازی همیشگی بوده و شرایط پیش رو نیاز به پلاسمای خون را نیز افزایش داده است.

وی برگزاری کلاس آموزشی عمومی امداد و نجات در دیهوک را از دیگر برنامه های انجام شده دانست و افزود: برپایی کلاس آموزشی اصول و موارد پیشگیری از بیماری کرونا و آشنایی با اهداف جمعیت هلال احمر در درمیان هم از دیگر اقدامات انجام شده است.

رضایی، صعود تیم کوهنوردی جمعیت هلال احمر به قله جبدران، برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان با موضوع  جبهه و جنگ در سرایان و بیرجند، برگزاری مسابقه دوچرخه سواری در سربیشه را از جمله برنامه های اجرا شده طی هفته دفاع مقدس دانست.

وی با اشاره به افتتاح 37 خانه هلال روستایی در سومین روز از هفته دفاع مقدس بیان کرد: این پروژه ها در راستای افزایش تاب آوری جامعه و مشارکت هر چه بیشتر مردم در امدادرسانی های زمان حوادث اجرایی شده است.

بنا به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، غرفه هلال احمر طی هفته دفاع مقدس در نمایشگاه دفاع مقدس به روی مراجعه کنندگان باز بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha