کد خبر: 124218-2
۳ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۰۸
واکنش کاربران لبنانی به تروریسم هوایی آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از العالم،شامگاه پنجشنبه دو جنگنده آمریکایی برای هواپیمای مسافربری ایرانی در حریم هوایی سوریه مزاحمت ایجاد کرد.

هواپیمای مسافربری ایرانی در مسیر خود به سمت فرودگاه بیروت بوده که جنگنده‌‌های مهاجم به آن، نزدیک شده و خلبان مجبور شده است ارتفاع هواپیما را به صورت ناگهانی کاهش دهد که این مسئله باعث زخمی شدن شماری از سرنشینان این هواپیما شده است.

کاربران لبنانی در شبکه‌‌های اجتماعی با راه‌اندازی هشتگ‌هایی از جمله (#الطائرة_الإيرانية)، (#إرهاب_جوی_إسرائيلي) که ترند نیز شده‌اند، تعرض جنگنده‌های آمریکایی را به هواپیمای مسافربری ایران در آسمان سوریه محکوم کرده‌اند.

" youcef wehbi" نوشته است: "دشمن صهیونیستی و ترویسم یکسان هستند، معتقدیم که اسرائیل پشت تعرض به هواپیمای مسافربری ایرانی است اما این موضوع که جنگنده‌های آمریکایی اقدام به این تعرض کردند نشان‌دهنده میزان هیستری آمریکا است که نشات‌گرفته از سردرگمی و تنش حاکم بر ترامپ و تیم کاری‌اش است."

"Bouthayna Ollaik در توییتی نوشت: "تجاوز به هواپیمای مسافربری آمریکا از سوی هواپیماهای جنگی آمریکا شباهت بیشتری به عملکرد باند چریکی و نه عملکرد دولت و برگرفته دارد و ناشی از ماهیت خصمانه‌ای است که به تهدیدی بزرگ برای جهان تبدیل می‌شود. روز به روز ثابت می‌شود که ایالات متحده آمریکا دولتی سرکش است و تهدیدی برای صلح جهانی محسوب می‌شود."

"Mark B. Daou" نوشت: "بازی با جان غیرنظامیان و خانواده‌ها و کودکان محکوم ‌شده است. نیروی هوایی مسئول تعرض به #هواپیمای_ایرانی" است که باید به خاطر این خطا عذرخواهی کند و مواخذه شود."

"mhmadkhashab" با انتشار تصویری، نوشته است: "این دو کودک، حسین و امیز علامه از# مجروحان#هواپیمای_ایرانی است که هدف آزار و اذیت تروریستی قرار گرفت.

"Israa Alfass" در توییتی نوشته است، اقدامات آمریکا بهترین شاهد برای نسل‌هاست، "آمریکایی‌ها با هدف قرار دادن کودکان و غیرنظامیان سرنشین #هواپیمای_ ایرانی و ترساندن آنها پیام‌هایی سیاسی به#تهران ارسال کرده‌اند. کودکان‌مان هرگز از ما سوال نخواهند کرد که چرا آمریکا و اسرائیل را شیاطین توصیف می‌کنیم. آنچه آمریکایی‌ها و صهیونیسم انجام می‌دهد جامع‌ترین سند برای پاسخ دادن به چنین سوالی است. فرزندان‌مان به خوبی می‌دانند که دشمن‌شان کیست و چرا علیه آنها می‌جنگیم."

کاربری به نام "fadi jouni" در توییتی نوشته است: " دو جنگنده رژیم صهیونیستی هواپیمای غیرنظامی را که بیشتر مسافران آن زنان و کودکان لبنانی بودند را وحشت‌زده کردند. آنها وحشت‌زده و زخمی شدند. دشمن ترسو و بی‌طرفان سرشان را زیر برف کرده‌اند... سکوت‌شان در برابر تجاوزهای صهیونیستی نشان‌دهنده رضایت‌شان است."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha