کد خبر: 157606-2
۱۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۲۳

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری پلیس، در متن یادداشت سردار "محمد کاظم تقوی" آمده است:

حلول ماه شعبان که رسول گرامی اسلام درباره آن می فرمایند "ماه شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه خداست، شعبان پاک کننده  و رمضان پوشاننده و جبران کننده گناهان است"را در نوروزی پرنشاط و سرشار از امنیت و سلامتی تبریک عرض می کنیم و امیدواریم شهروندان عزیز و همکاران خدوم در نیروی انتظامی با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی که ضرورت پیشگیری از شیوع ویروس کروناست روزهای خوبی را سپری کنند.

پلیس با تمام توان خود آماده خدمت گذاری به مردم عزیز است و ان شاء ا... بتوانیم سربازی لایق برای کشور و مدافع حریم امنیت و پاسدار ارزش های ولایت باشیم.

بهره وری، کارآمدی و روزآمدی در عصر حاضر موضوعی است که نیروی انتظامی برای نیل به آن مسئولیتی خطیر و پر اهمیت دارد. مدیریت اطلاعات انبوه، استفاده از فن آوری های پیشرفته، دگرگونی در ساختارهای ارتباطی، تعالی بخشی به رفتار کارکنان و توجه به اصل تحقیق، پژوهش و دانش محوری به عنوان عناصر توسعه و رشد ساختار اولیه بهره وری پلیس مقتدر را محقق می سازند.

این مفاهیم در دنیایی که گسترش تصاعدی داده های اطلاعاتی، چالش تشخیص اطلاعات مفید و غیر مفید را برای جامعه دو چندان کرده از اهمیت و حساسیت ویژه ای برخوردار می شود.

تشخیص ماهیت اطلاعات روزافزون برای مردم و رصد فضای مجازی، مقابله با جرایم و ناهنجاری های اجتماعی که بیشتر در بستر سایبری رخ می نماید از یک سو و دانش چگونگی استفاده از این اطلاعات از سوی دیگر تکلیف خطیری است که در مفهوم رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها برآن تاکید شده  و به یک ماموریت اساسی در نیروی انتظای محسوب می شود.

امروز در شرایطی قرار داریم که بیش از هر چیز نیاز به شناخت، به روز رسانی و مهارت تصمیم گیری های صحیح، سریع و آینده نگر در مواجهه با تهدیداتی هستیم که وفور اطلاعات زمینه های بروز آن را فراهم ساخته اند و می توانند بسیار مخرب و نگران کننده باشند.

در این وضعیت و با هجمه های اطلاعاتی، مواجهه و مقابله هوشمندانه با موقعیت هایی که سرعت تصمیم گیری های آنی را برای جامعه و پلیس در 2 روی این سکه ضروری می سازند نکته قابل تاملی است و تحقق اهداف با فرآیند تولید اطلاعات و محتوای هدفمند مرتبط با اهداف، ارزش  ها، توجه به اصول انقلابی و اسلامی و همچنین تعهد مبانی اعتقادی حاصل می شود.

در واقع در این مقابله هوشمندانه باید به قدرت مقابله به مثل تجهیز و در دنیای اطلاعات مجازی برای مواجهه قدرتمندانه و مبارزه جدی با تهدیدات دشمن وارد میدان شویم.

این در حالی است که دشمنان، بی امان در صدد ضربه زدن به پیکره انقلاب اسلامی و نظام و امنیت کشورمان هستند و از تحریم های ظالمانه تا درگیرسازی مردم با مشکلات معیشتی و همچنین تلاش برای بی هویت سازی فرهنگی و اعتقادی تا ا اقدامات تروریستی مانند آن چه در ماجرای شهادت حاج قاسم سلیمانی شاهد بودیم و برنامه هایی از این دست را  پی گیری و دنبال می کند.

اگر چه نقشه های دشمنان با حضور مردم انقلابی و ولایتمدار در صحنه بی اثر و نقش برآب می شوند و همان طور که دیدیم شهادت سردار دل ها، او را برای  مردم ما و کشورهای آزاده و مسلمان، همیشه زنده و جاوید ساخت.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سال های اخیر تاکید بسیاری برنگرش های جدی به سبک زندگی اسلامی داشته اند که در این اصل اساسی نیز، بسیاری مشکلات و آسیب های پیش روی جامعه  حل و فصل خواهند شد.

پلیس اطلاعات محور نیز دراین سال ها با تمرکز براصول "تغییر و تحول" در  2قالب "درون و برون سازمانی"  و با تکیه بر اطلاعات دانش پایه گام های موثری را برداشته وگسترش کمی و کیفی دانش، فن آوری های نوین و پیشرفته را در نظام تصمیم گیری و مدیریت و مسئولیت و تکالیف خود به کار گرفته است.

برون سپاری بخشی از ماموریت ها و بهره مندی از ظرفیت های ارزشمند سرمایه های اجتماعی با حضور و مشارکت فعالان عرصه های اجتماعی همچون خیران امنیت ساز، فرهنگ یاران ترافیک، همیاران پلیس، پلیس افتخاری، نگهبانان محله و ... شاخصه ای تحولات پلیس تحول گرا بوده است.

در این راستا تربیت و آموزش کارکنان انتظامی نیز یکی از محورهای اساسی حرکت رو به جلو پلیس محسوب می شود و موضوعی که بسیار حائز اهمیت بوده این که پرورش مدیران توانمند و تحول ساز برای آینده که بتوانند با کسب مستمر دانش روز و ذهن پویا از منابع موجود در سایه تعالی و رشد روز افزون برای  بهسازی هر چه بیشتر سازمان و انجام اموریت های خطیر ناجا است.

پلیس مقتدر و پاسخگو در زمینه های مختلف علمی، عملیاتی،  تامینی و کنترلی،  خدماتی  و اجتماعی و در نگاه کلان در میدان عمل برای مرد عزیز و مسئولان اثبات کرده که همیشه در صحنه و مطیع امر رهبر است و اعلام رضایت شهروندان از این نیروی خدمتگزاردر نظرسجی ای که ازسازمان های مختلف انجام شده گواه بر این  افتخارمی باشد.

امروز پلیس در مسیر توسعه و تحول به برک خون شهدای مدافع امنیت و ایثارگری، جانبازان و دعای خیر خانواده های معظم آنها و همچنین روحیه جهادی کارکنان زحمتکش پیشتاز است و با رهیافت رفتارحکیمانه با مردم و همچنین حرمت در تحقق پلیس در تراز انقلاب اسلامی، می کوشد نقش هوشمندانه اجتماعی، سازمانی و انقلابی خود را در توسعه و تحکیم نظم و امنیت عمومی ، ارتقای احساس امنیت و دفاع از سلامتی جامعه به شایستگی ایفا کند.

مجاهدان فی سبیل ا...  در نیروی مقدس انتظامی اینک در نوروز سعید با شعار امنیت و سلامت ، نشاط بهاری در خدمت مردم هستند و امیدواریم در این خطه از کشور عزیزمان که به برکت وجود بارگاه ملکوتی ثامن الحجج آقا علی ابن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثنا از برکت معنوی و نورانی برخوردار است  با پشتیبانی، همراهی و همگامی مردم همیشه در صحنه حافظ نظم و امنیت، خدمتگزار زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و پاسدار واقعی ارزش ها و اصول انقلابی باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha