ضرورت ساماندهی نیروی انسانی و لجستیک کردستان در مقابله با بحران

استاندار کردستان با اشاره به بارش سنگین برف اخیر و بروز برخی مشکلات گفت: باید توان ساماندهی نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات را در زمان بحران تقویت کنیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) استان کردستان  اسماعیل زارعی کوشا شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کردستان که با حضور وزیر کشور در سنندج برگزار شد گفت : باید تلاش کنیم  در صورت بروز بحران یا بارش های سنگین، با برنامه‌ریزی درست و آمادگی کامل مشکلات و گرفتاریها را به حداقل برسانیم.

وی ضمن تقدیر از همیاری گروههای مردمی و کمک آنان به دستگاه‌های اجرایی در بارش های اخیر، افزود: فرسودگی تجهیرات و ناوگان ترابری، برف گیر بودن راه های استان، از جمله ن چالش های اساس استان است که نیازمند بررسی و  اقدامات اساسی است.

استاندار کردستان معوقه چندماهه حقوق پرسنل شهرداری ها را ازـمشکلات اساسی کردستان خواند و گفت : همه شهردادی ها در مجموع با این مشکل مواجه هستند که باید چاره اندیشی شود  و هرچه زودتر حقوق معوقه آنان پرداخت شود.

زارعی کوشا اضافه کرد: مجموعه شرایطی که در کردستان بود، یعنی بارش فراوان و برودت هوا و طولانی بودن بارش، در طول پنج دهه گذشته سابقه نداشته است.

وی به مشکلات و دغدعه های جدی آب در بانه و تاثیر بارش ها در کاهش این مشکل اشاره کرد و افزود: براساس گزارش دریافتی، از ابتدای سال آبی جاری تا پایان دی ماه، ۱۸۰ میلیمتر بارش ثبت شده است در حالیکه این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۶۹ و درازمدت ۱۷۹ میلیمتر بود که نشان از افزایش بارندگی در سال جاری دارد.

استاندار کردستان به ارتفاع ۲ متری برف در برخی نقاط استان اشاره کرد و ادامه داد: در مجموع طی ۶ روز، ۸۶ هزار کیلومتر باند و ۳۰ هزار کیلومتر معابر شهری و یک هزار و ۴۰۰ روستا (حداقل ۲ بار) برفروبی انجام شد.

او گفت: همچنین در این مدت ۲۰ هزار تن شن و نمک در جاده های برون شهری و  ۱۵ هزار تن هم در داخل شهرها استفاده شده و ۷۰۰ هزار تن برف جابجا شده است.

زارعی کوشا ضمن اشاره به اسکان پنج هزار گرفتار در برف در راهدارخانه ها و مساجد و پایگاه های هلال احمر، اظهار داشت: با اعمال محدودیتهای ترافیکی و مدیریت راههای مواصلاتی،  حتی وقوع یک مورد  سانحه و تصادف منجر به فوتی نداشتیم که جای خوشحالی است.

وی در ادامه، امدادرسانی به ۶ هزار و ۷۸نفر، توزیع پنج هزار جیره خشک و یک هزار و ۶۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته در بین مسافران و روستاییان گرفتار در برف، هفت مورد امدادهوایی، ۸۰ مورد انتقال مادران باردار به مراکز درمانی و نجات ۱۴ کوهنورد را هم گوشه ای از خدمت دستگاههای امدادرسان برشمرد.

استاندار کردستان به توزیع ۶ هزار تن آرد در سطح شهر سنندج اشاره کرد و گفت : در برخی از معابر و محله های شهرسنندج  که بدلیل یخردگی و عدم تردد خودروهای امدادی که امکان تحویل  آرد کافی به نانوایی ها وجود نداشت،شاهد نارضایتی و اعتراض مردم بودیم که  و با وارد عمل شدن عوامل زحمتکش سپاه و ارتش و نیروهای انتظامی این نقیصه برطرف شد و آرد لازم میان نانوایی های سطح شهر سنندج توزیع گردید.

استاندار کردستان در خاتمه به نقاط عطف و قوت مدیریت بحران در برف اخیر اشاره کرد و گفت : اطلاع رسانی به موقع، تشکیل ستاد مدیریت بحران و راه اندازی سامانه پیامکی از جمله نقاط قوت بودکه در رفع مشکلات و مدیریت صحیح بحران تاثیر زیادی داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha