داشتن سند مالکیت کشاورزی مانعی برای ثبت نام مسکن ملی نیست

معاون ثبت اسناد و املاک کشور گفت؛ به هیچ وجه داشتن سند مالکیت کشاورزی مانع از اقدام برای ثبت نام در طرح سامانه اقدام ملی مسکن نمی‌باشد .

به گزارش خبرنگار سلامت(طبنا) زنجان ؛ علی بهبهانی ظهر روز شنبه در حاشیه نخستین جلسه قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی در استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اداره کل ثبت اسناد و املاک استان زنجان با کمک مجموعه های دیگر در حوزه میدانی مشترک تثبیت اراضی کشاورزی ،پیشران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درحوزه صدور اسناد کشاورزی حدنگاری کشاورزی شده است افزود : اولین سند  حوزه کشاورزی در تیرماه  صادر شد و تا  ۲۲ بهمن سال‌جاری  اتفاقات خوبی در حوزه را شاهد خواهیم بود،البته  این اتفاقات به ۲۲ بهمن متوقف نخواهد شد.

وی با بیان اینکه در بحث اراضی کشاورزی نیاز به همکاری مردم است گفت :  اساس پرونده‌های اسناد حدنگاری کشاورزی تقاضا محور است که اگر همکاری مردم نباشد و با شرکت های طرف قرارداد همکاری لازم را نداشته باشند و تشکیل پرونده ندهند در پایان دچار مشکلاتی می‌شوند.

معاون  ثبت اسناد کشور با بیان اینکه بعضا شاهد هستیم که برخی افراد به دلیل اینکه محدودیت هایی در ثبت نام ها برایشان بوجود نیاید ،اقدام به تشکیل پرونده برای مستندسازی  املاک نمی کند خاطرنشان کرد: به هیچ وجه داشتن سند مالکیت کشاورزی مانع از اقدام برای ثبت نام در طرح سامانه اقدام ملی مسکن نمی‌باشد .

بهبهانی با اشاره به اینکه اگر کشاورزی مالکیتی گرفت در جایی دیگه  اجازه نمی‌دهند که اگر خانه مسکونی نداشته باشد و از ظرفیتی که دولت به وجود آورده است استفاده کند، تصریح کرد: مانعی که در این خصوص است  این است که باید سند مسکونی داشته باشند و یا زمین با کاربری مسکونی داشته باشند، اما به هیچ وجه در قانون و در دستورالعمل‌های صادرشده قید نشده است .

وی با بیان اینکه  کسانی که در شهرها و روستاها سند مالکیت دفترچه ای دارند و اقدام به تعویض نکرده اند اظهار داشت: از مردم  درخواست میکنم هرچه سریعتر برای تعویض اسناد همکاری لازم را با اداره کل ثبت اسناد واحدهای ثبتی داشته باشند تا در مواقع لزوم بتوانند از این اسناد  از جمله وثیقه ،وام  و....استفاده کنند .

ناصری مدیر کل ثبت اسناد استان زنجان در ادامه با بیان اینکه برای اراضی کشاورزی ۹۴۷ فقره سند مالکیت صادر شده است گفت: قرار است طبق توافقات انجام شده ۱۴ هزار سند تا ۲۲ بهمن ماه سالجاری سند مالکیت اراضی کشاورزی در استان صادر شود .

خبرنگار : زهرا نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha