اشپرینگر، ناشر کتاب بیماری روماتیسم ستون فقرات شد

انتشارات معتبر اشپرینگر، ناشر مطالعات انجام شده در مرکز تحقیقات ایمونولوژی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی تهران شد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر محمدحسین نیکنام، عضو هیات علمی گروه ایمونولوژی و رئیس مرکز تحقیقات ایمونولوژی مولکولی، با اعلام خبر چاپ کتاب بیماری روماتیسم ستون فقرات ( AS یا اسپوندیلیت آنکیلوزان) توسط انتشارات اشپرینگر نیچر گفت: این کتاب که با بهره مندی از مجموعه ای از مطالعات اورجینال و مروری به رشته تحریر در آمده است  حاوی تعداد زیادی از مقالاتی است که در مرکز تحقیقات ایمونولوژی مولکولی تولید شده است.
 
وی، مطالعات و تحقیقات مستمر در زمینه این بیماری را زمینه ساز انتشار کتاب خواند و افزود: این کتاب صد و هشتاد و هشت صفحه دارد و در سه بخش (سلول‌ها و سایتوکاین‌های مرتبط با این بیماری، ژن‌های مرتبط با آن و فاکتورهای محیطی مرتبط با این بیماری) و هشت فصل تنظیم شده است. همچنین در ابتدای کتاب، مرور جامعی بر بیماری روماتیسم ستون فقرات انجام شده که به تعبیر انتشارات اشپرینگر، این کتاب حاوی آخرین یافته‌های مربوط به این بیماری است که توسط گروهی با صلاحیت انتشار یافته است.
دکتر نیکنام، این کتاب را منبع خوبی برای محققان دانست و تاکید کرد: این کتاب حاوی تحقیقات مرتبط با بیماری روماتیسم ستون فقرات (AS یا اسپوندیلیت آنکیلوزان) است که بیشتر مردان را گرفتار می‌کند و در جامعه‌ ما نیز وجود دارد.
وی افزود: مرکز تحقیقات ایمونولوژی مولکولی بیشترین تحقیقات خود را متمرکز بر این بیماری کرده و خوشبختانه در منطقه و در دنیا تحقیقات زیادی را در مورد این بیماری انجام داده و مقالات متعددی نیز در این زمینه منتشر کرده است. این مجموعه تحقیقات و یافته‌ها به صورت واحد با موسسه‌ی اشپرینگر منتشر شده است و خوشحالیم که در هفته‌ گذشته این تحقیقات به صورت کتاب چاپ شد. به نظر می آید که در شرایط فعلی و با توجه به اهمیتی که این بیماری دارد، این کتاب می تواند برای محققین علاقمند به بیماری‌های روماتیسمی و بالاخص محققین در زمینه این بیماری خاص، اطلاعات خوبی را در سطح دنیا عرضه کند.
مدیر کل امور همکاری های بین المللی وزارت بهداشت، انتشار این کتاب را زمینه ساز همکاری های بیشتر با ناشر مربوطه خواند و افزود: پس از چاپ کتاب، زمینه همکاری با این انتشارات معتبر برای مرکز تحقیقات ایمونولوژی مولکولی، در عرصه‌ های دیگری که مرکز بر روی آن متمرکز است، باز شده و امیدوارم که این تلاش بتواند منجر به معرفی بهتر  این بیماری و رفع آلام انسان‌های مبتلا به آن در سطح جهان وبالاخص مردم ما شود.
وی گام بعدی را تلاش در جهت درمان بهتر این بیماری و همچنین پیشگیری کامل از آن عنوان کرد و یادآور شد: عموما بیماری‌های روماتیسمی در خانم‌ها بروز بیشتری دارد در حالی که روماتیسم ستون فقرات در آقایان شایع تر است و در سنین جوانی فرد را مبتلا و عمدتا زمین‌گیر می کند. این بیماری مفاصل بزرگ و ستون فقرات را مبتلا می‌کند و در موارد شدید، ستون فقرات را تبدیل به استخوان واحد کرده و  در این شرایط فرد دچار محدودیت در حرکت و فعالیت های روزانه می شود. از آنجا که این بیماری آقایان را مبتلا می کند، عموما اقتصاد خانواده ها را نیز تهدید می کند و از این جهت، اتفاقات ناگواری برای خانواده‌ها به لحاظ اقتصادی اجتماعی رخ می دهد لذا  بیماری قابل توجهی در سطح دنیا است و پرداختن به آن قدم مثبتی در جهت نگاه واقع‌بینانه به این بیماری خواهد بود.
دکتر نیکنام خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلاتی که در تعاملات بین‌المللی وجود دارد، شاید تهیه اصل کتاب قدری دشوار باشد اما علاقه مندان برای استفاده از این کتاب می توانند از طریق مرکز تحقیقات ایمونولوژی مولکولی، نسخه پی‌دی‌اف آن را دریافت نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha