ابلاغ اساسنامه 4 سازمان شهرداری کاشان ذیل ماده 84 قانون شهرداری ها

شهردار کاشان از ابلاغ اساسنامه چهار سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری، آتش نشانی و خدمات ایمنی، مدیریت آرامستان ها و همچنین مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کاشان خبر داد.

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از اداره کل روابط عمومی شهرداری کاشان،حسن بخشنده امنیه ضمن اعلام این خبر بیان کرد: به دلیل محدودیت‌های قانونی که قبلا در خصوص سازمان‌های وابسته به شهرداری‌ها و الزام شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر به تغییر ماهیت این سازمان‌ها ذیل ماده 54 قانون شهرداری‌ها وضع گردیده بود، این سازمان‌ها در خصوص ادامه فعالیت خود دچار مشکلات متعددی شده بودند.

وی افزود: در این دوره از مدیریت شهری با توجه به فرصت قانونی که جهت ادامه به کار این سازمان‌ها به شکل جدید ذیل ماده 84 به وجود آمد، شهرداری بلافاصله نسبت به ارائه درخواست ادامه فعالیت این سازمان‌ها در  قالب مورد نظر اقدام کرد.

به گفته وی، پس از تصویب اساسنامه‌های جدید در شورای اسلامی شهر و طی مراحل قانونی از طریق استانداری اصفهان و سازمان شهرداری‌ با توجه به دارا بودن شرایط احراز این چهار سازمان توسط شهرداری، اساسنامه این سازمان پس از تایید دفتر تخصصی مدیریت شهری، توسط معاون وزیر و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ابلاغ گردید.

شهردار کاشان، در خصوص جزییات ادامه کار سازمان‌های در قالب جدید، به برخی تغییرات اشاره کرد و افزود: سازمان عمران و بهسازی شهرداری کاشان با نام و ماموریت‌های جدید تحت عنوان سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری به کار خود ادامه خواهد داد.

بخشنده امنیه ادامه داد: این سازمان ضمن حفظ ماموریت‌های قبلی با وظایف جدیدی در خصوص حوزه بازآفرینی فضاهای شهری همچون حفظ، تقویت و بهره گیری از ظرفیت ها و قابلیت های کالبدی، اجتماعی، اقتصادی و محیطی اماکن و محدوده‌های تاریخی-فرهنگی شهر، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی و محلات حاشیه‌ای، ساماندهی اراضی ناکارآمد و نگهداری و بهره‌برداری از ابنیه و بافت‌های تاریخی شهر و احیاء منظر تاریخی شهر فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

وی در مورد سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی نیز عنوان کرد: با توجه به دارا بودن شرایط احراز این سازمان توسط شهرداری کاشان، درخواست تأسیس این سازمان نیز مورد موافقت قرار گرفت و اساسنامه آن توسط رئیس سازمان ابلاغ گردید.

شهردار کاشان، عمده وظایف این سازمان را در راستای ساماندهی صنوف و مشاغل شهری بویژه مشاغل مزاحم، مدیریت و بهره‌برداری از میادین مرکزی میوه و تره بار، بازارهای ثابت و محله‌ای، بازارچه‌های محلی موقت، مدیریت کشتارگاه ها و ایجاد و توسعه تاسیسات و صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین صنایع کارگاهی دانست.

بخشنده امنیه، ابراز امیدواری کرد: با توجه به پتانسیل خوبی که کاشان در حوزه مشاغل، صنایع، فرآورده های کشاورزی و دامی از آن برخوردار است، این سازمان نقش بسزایی در مدیریت، افزایش بهره وری و رونق بخشی به این فضا ایفا خواهد کرد.

وی همچنین در خصوص سازمان های آتش نشانی و خدمات ایمنی و همچنین سازمان مدیریت آرامستان ها گفت: با توجه به اتمام مهلت قانونی اساسنامه‌های پیشین به دلیل محدودیت‌های قانونی این سازمان ها در آستانه تبدیل به سازمان های ذیل ماده 54 بودند که با پیگیری انجام شده و ابلاغ جدید ذیل ماده 84 به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

شایان ذکر است بر اساس ضوابط تشکیلاتی شهرداری ها، سازمان های وابسته به شهرداری ذیل ماده 54 قانون شهرداری، عهده دار بخشی از وظایف شهرداری هستند و ماهیت حقوقی مستقل و استقلال اداری و مالی ندارند این در حالی است که سازمان‌های ذیل ماده 84 قانون شهرداری‌ها، دارای ماهیت حقوقی، اداری و مالی مستقل و اختیارات مشخص در قالب اساسنامه هستند و به عنوان بازوهای شهرداری در حوزه های تخصصی مختلف به ایفای نقش می‌پردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha