زمان حضور پرستاران برای ارائه مراقبت‌های خارج از بیمارستانی فرا رسیده است

سرپرست اداره کل توانمندسازی و بهبود سرمایه های انسانی پرستاری گفت: با ایجاد مراکز خدمات مراقبت در منزل یا هوم کر، زیرساخت های لازم برای حضور پرستاران در ارائه مراقبت های بهداشتی در سطح اجتماع و خارج از بیمارستان فراهم شده و زمان حضور پرستاران در عرصه خدمات اجتماعی فرا رسیده است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری،عباس عباس زاده  افزود: : حضور پرستاران در سطح جامعه برای بالا بردن سطح بهداشت از جمله کارهای ضروری است و لازم است پرستاران با دانش، آگاهی و تلاش بیشتر، حضورشان را در سطح اجتماع بیشتر کنند.

وی گفت: خدمات سلامت فقط در بیمارستان ها نیست بلکه در همه ابعاد زندگی انسان و جامعه نمود دارد و شغل پرستاری تنها معطوف به بیمارستان نیست.

وی ادامه داد: مفهوم بهداشت جامعه و حضور پرستاران در دل جامعه سالهاست در ادبیات دنیا مطرح شده است، در ایران نیز این موضوع مطرح شده اما تنها در حد مباحث آموزشی است و اقدام عملی و اجرایی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. 

عباس زاده گفت: اگر بخواهیم پرستاری کشورمان قابل رقابت با دنیا باشد، باید به توسعه نقش پرستاری در سطح جامعه توجه ویژه‌ای کنیم، البته در این راستا اقدامات و زیرساخت های خوبی ایجاد شده است. 

سرپرست اداره کل توانمند سازی و بهبود سرمایه های انسانی پرستاری افزود: با توجه به اینکه زیر ساخت‌های فعالیت پرستاران در جامعه فراهم شده است، ضروری است هرچه سریعتر زمینه حضور پرستاران در جامعه و ارائه خدمات به مردم فراهم شود.

عباس زاده درباره قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بیان کرد: تعرفه گذاری خدمات پرستاری دارای دو بخش استقلال هویت و افزایش درآمد است، این قانون مصوب مجلس بوده و وقتی یک قانونی مصوب می‌شود، برای اجرای آن باید سریعتر اقدام شود تا انگیزه ای برای کارکنان باشد. 

وی ادامه داد: با اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری علاوه بر اینکه پرستاران انگیزه بیشتری برای ارائه خدمات پیدا می کنند؛  بیماران نیز با هزینه کمتر خدمات با کیفیت تری را دریافت می کنند. 

سرپرست اداره کل توانمند سازی و بهبود سرمایه های انسانی پرستاری تصریح کرد: برای جلوگیری از شیوع امیکرون، استفاده از ماسک کاملاً پوششی، رعایت پروتکل های بهداشتی، رعایت فاصله حداقل یک متری از افراد دیگر ضروری است.

در منزل نیز پنجره ها را باز کنید تا تهویه هوا کامل انجام شود و از حضور در مکان های دربسته که تهویه هوا کم است اجتناب کنید. افراد واکسینه شده نیز حتماً دز سوم را دریافت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha