تخصیص تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی برای گسترش زیرساخت‌های سینمایی

نشست مشترک وزیر امور اقتصادی و دارایی با رئیس سازمان سینمایی به منظور تبادل نظر و توسعه همکاری ها برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، نشست تبادل نظر و توسعه همکاری بین وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان سینمایی روز گذشته ۱۲ بهمن ماه با حضور محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی و سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

سید احسان خاندوزی در این نشست ضمن اشاره به درک اهمیت جایگاه سینما، از تشکیل میز مشترک اقتصاد و سینما استقبال کرد و گفت: من به شخصه به حوزه سینما بسیار علاقمند هستم و از این رو به اهمیت سینما واقفم. 

او ادامه داد: ما نیز مایلیم فضایی را فراهم کنیم که مباحث اقتصادی سینما در آن مورد بررسی قرار بگیرد. این کارگروه مشترک می‌تواند از طریق همنشینی نمایندگان وزارت اقتصاد و سازمان سینمایی و برخی از دیگر نهادها مانند شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما، سینماداران و غیره تشکیل شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره برقراری معافیت‌های گمرکی برای واردات نیازهای زیرساختی سینما نیز ابراز امیدواری کرد که بتوان به راهکارهای مناسبی رسید.

خزاعی در ابتدای این نشست با اشاره به اهمیت سینما در کمک به توسعه اقتصاد کشور و فرهنگ‌سازی اقتصادی گفت: سینما می‌تواند در تغییر، تحول، ثبت و بازتاب روند رشد و توسعه کشور و بسط منافع ملی در ساحت اقتصادی نقش بسزایی داشته باشد.

او ادامه داد: از طرفی دیگر نهادهای اقتصادی نیز به عنوان بازوهای قدرتمند کمکی می‌توانند در رشد و توسعه خود سینما  و جریان‌های سینمایی تاثیر فراوانی بگذارند.

رئیس سازمان سینمایی ضمن تمجید از نگاه فرهنگی وزیر امور اقتصادی و دارایی به مشکلات اقتصادی حوزه سینما اشاره کرد و گفت: مشکلات مربوط به حوزه مالیات، بیمه و  تخصیص تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای توسعه زیرساخت‌های سینمایی در مناطق محروم مهم‌ترین مشکلات حوزه سینما هستند که وزارت امور اقتصادی می‌تواند در رفع آن نقش بسزایی را ایفا کند.

خزاعی با اشاره به محرومیت‌های زیرساختی در برخی مناطق کشور گفت: طبق استانداردها به ازای هر 20 هزار نفر جمعیت باید یک سالن سینما در کشور وجود داشته باشد اما متاسفانه 222 شهر فاقد سینما هستند و تخصیص تسهیلات ارزان در کنار مشارکت بخش‌های خصوصی و دولتی قابل تحقق است.

خزاعی با اشاره به ضرورت تسهیل واردات وسایل و تجهیزات روز سینما برای رونق صنعت سینما گفت: ما نیاز به ایجاد کارگروهی متشکل از اقتصاددانان و سینماگران داریم تا بتوانیم مشکلات و مسائل این حوزه را بررسی و متناسب با شرایط اقداماتی را صورت بدهیم.

رئیس سازمان سینمایی در پایان صحبت‌هایش به اهمیت صیانت از جشنواره‌های سینمایی اشاره کرد و گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی به دلیل برخورداری از بنگاه‌های اقتصادی می‌تواند به عنوان یک بازوی حمایتی در کنار سازمان سینمایی قرار بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha