کد خبر: 175646
۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۰۵
سامانه بارشی در راه مازندران

معاون توسعه وپیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران از هشدار سطح زرد هواشناسی در مازندران خبر داد.

احمد اسدی در گفت‌وگو با طبنا، با اعلام این خبر در توصیف سامانه بارشی اظهار کرد: زمان فعالیت سامانه سرد بارشی بامداد شنبه تا بعدازظهر یکشنبه 16 تا 17 بهمن 1400 خواهد بود.

وی گفت: نوع مخاطره، بارندگی متناوب (بارش متناوب برف در ارتفاعات)،کاهش محسوس دما گاهی با وزش باد نسبتاشدید واحتمال رعدوبرق است.

معاون توسعه وپیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران با اشاره به منطقه اثر سامانه در سطح استان درباره اثر مخاطره خاطرنشان کرد: آبگرفتگی معابر در مناطق ساحلی و جلگه ای، مه آلود شدن، کاهش دید، کولاک برف، لغزندگی و یخبندان، اختلال در جاده‏ها و محورهای کوهستانی و احتمال سقوط بهمن از پیامدهای سامانه است.

اسدی در توصیه‌ای گفت: احتیاط در تردد جاده ای عدم صعود کوهنوردان به ارتفاعات و تجهیز خودروها به ادوات زمستانی، مدیریت در مصرف انرژی توصیه می‌شود تا با کاهش مصرف برق و گاز، گرمابخش خانه های همدیگر باشیم.


وی ادامه داد: وضعیت جوی استان در روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری نیز، صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش دما، در ارتفاعات گاهی با  وزش باد (روز جمعه نسبتاً شدید) و  از اواخر روز جمعه با افزایش ابر و در ارتفاعات غربی استان با بارش باران و برف و وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.


این مسوول گفت: در روز شنبه  ۱۶ بهمن نیز وضعیت جوی ابری با بارش باران، در ارتفاعات مه آلود با بارش برف، وزش باد نسبتاً شدید و همراه با کاهش محسوس دما خواهد بود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha