ارتفاعات سفیدپوش می‌شوند/ بارش‌های هفته آتی، نویدبخش هوایی پاک

کارشناس سازمان هواشناسی در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما از پیش‌بینی وضع آب‌وهوا در هفته آتی گفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی شبکه پنج سیما، فریبا گودرزی در «سلام تهران» با اشاره به دمای هوا در برخی شهرهای کشور، گفت: دمای هوای امروز صبح در شهرکرد، 25 درجه زیر صفر، دهگلان در کردستان ۲۰ درجه زیر صفر، ازنا ۲۰ درجه زیر صفر و چادگان ۱۹ درجه زیر صفر بوده است. هم‌چنین هوای تهران نیز سرد شده است.

وی با اشاره به وضعیت جوی در روزهای آتی، عنوان کرد: از لحاظ جوی در روز آینده جوی پایدار خواهیم داشت. برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌ها وجود دارد. از اواخر وقت امشب سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود و در این مناطق از کشور شاهد بارش باران، برف و وزش باد هستیم. برای فردا نیز جمعه شدت این سامانه بارشی افزایش پیدا می‌کند. در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، ارتفاعات زاگرس، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل غربی دریای خزر، شمال فارس و شمال بوشهر بارندگی خواهیم داشت. بارش ها در جنوب می‌تواند همراه با رعد و برق باشد و برای مناطق مرتفع و سردسیر به شکل برف خواهد بود.

گودرزی درباره وضعیت آب‌وهوا در روز شنبه، بیان داشت: در روز شنبه علاوه بر این مناطق در بخش‌هایی از شمال شرق و به طور کلی شرق کشور و سواحل دریای خزر بارش ها ادامه خواهد داشت. هم‌چنین تا اواسط هفته آتی یعنی تا روز دوشنبه این بارش‌ها ادامه پیدا خواهد کرد. مجدداً دوشنبه از مرزهای شرقی کشور این سامانه خارج می‌شود و آخر روز دوشنبه موج بعدی وارد کشور خواهد شد. به‌طورکلی بارش‌های نسبتا خوبی را در هفته آتی شاهد خواهیم بود.

وی با توجه به وزش باد در هفته آتی، مطرح کرد: رویداد بعدی بعد از بارش‌ها در کشور، وزش بادهای شدیدی است که برای روز شنبه در بخش‌هایی از مرکز، شرق، جنوب، جنوب شرق و دامنه‌های جنوبی البرز خواهیم داشت که می‌تواند ریزش گرد و خاک را به همراه داشته باشد. از لحاظ دمایی نیز در روز جاری در بیشتر مناطق کشور روز سردی را تجربه کرده‌ایم اما برای امروز و فردا در سواحل دریای خزر و اردبیل روند افزایش دما را داریم. مجددا از روز شنبه و یکشنبه هوا به طور مخصوصی در این مناطق سردتر می‌شود؛ به طور میانگین حدود ۱۰ تا ۱۴ درجه کاهش دما در این مناطق وجود خواهد داشت. در روز شنبه برای دامنه‌های جنوبی البرز، نیمه غربی کشور و مرکز و یکشنبه در نواحی شرق و شمال شرق کشور مجدداً کاهش دما را خواهیم داشت و دمای هوا در این مناطق سردتر خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی و آب‌وهوای تهران در هفته آتی، اظهار داشت: تهران غبارآلود خواهد بود. در حال حاضر شاخص تهران ۱۲۹ است یعنی شرایط، ناسالم برای گروه‌های حساس می‌باشد. امروز و فردا افرادی که بیماری ریوی داشته یا کسانی که بیماری قلبی دارند و افراد سالمند بهتر است به خاطر شرایط آب و هوایی در فضای باز کمتر تردد کنند. از فردا شب یعنی جمعه شب و در طول روز شنبه بارش‌های خوبی را برای تهران داریم؛ همین بارش‌ها کمک می‌کند هوای تهران مرطوب شود. در روز یکشنبه وزش باد خوبی را خواهیم داشت و هوا تمیزتر خواهد شد.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیما است که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی، فریبا باقری و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha