مراکز درمانی کشور برای مقابله با امیکرون آمادگی کامل دارند

وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر مراکز درمانی کشور و پرسنل تمامی بیمارستانها برای مقابله با امیکرون در آمادگی صد درصدی بسر می برند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر بهرام عین الهی در حاشیه بهره برداری از بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ولایت در گفت وگو با خبرنگاران افزود: مدیریت مقابله با موج ششم کرونا در کشور با سویه امیکرون به صورت  قرارگاهی عمل می شود و همه مشکلات و  برنامه ریزی ها  رصد و بررسی شده و تصمیمات  ستاد ملی مقابله با کرونا قانونی و قابلیت اجرایی دارد.

وی در ادامه گفت: راه اصلی مقابله با اومیکرون مقاوم کردن مردم از طریق واکسیناسیون است، این در حالی است که بیشتر افراد این بیماری را به صورت خفیف و با علائم شبیه سرماخوردگی تجربه می کنند.

وی خاطر نشان کرد: واکسیناسیون جلوی ویروس امیکرون را نمی گیرد، اما می تواند از شدت بیماری و مرگ و میر آن بکاهد.

وزیر بهداشت در ادامه بیان کرد:  در این راستا در طول ۵ ماه ۱۳۴ میلیون دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است که رقم خوب و بالایی است.

دکتر عین الهی در ادامه سخنانش با اشاره به افتتاح بیمارستان ولایت در مشهد گفت: این بیمارستان  هوشمند و اتوماتیک در ارائه خدمات، با دستور مقام معظم رهبری و کمکهای  ایشان احداث شده است.

وی ادامه داد: در قالب خدمات هوشمند بسیاری از معاینات و اقدامات به صورت الکترونیکی و بدون کاربرد کاغذ و نسخه انجام خواهد شد. و امیدواریم این خدمات در تمام کشور گسترش یابد.

وی خاطر نشان کرد: احداث بیمارستانها و مراکز درمانی در مناطق مختلف کشور در راستای طرح عدالت و  تعالی نظام سلامت می باشد که این طرح در اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور به تازگی در مشهد رونمایی شد.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی پیرامون تخصیص اعتبار به طرح بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در حاشیه مشهد گفت: تخصیص اعتبار اینگونه طرحها در قالب سفرهای استانی ریاست جمهوری انجام می شود که امیدواریم در سفر ایشان به مشهد و خراسان رضوی شاهد آن باشیم.

بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ولایت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در مشهد به بهره برداری رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha