ورود سامانه بارشی از غرب و شمال‌غرب به کشور/تهران بارانی می شود

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی از غرب و شمال‌غرب به کشور از وزش باد، رگبار و رعدوبرق در غرب، شمال‌غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی ، تازه‌ترین وضعیت جوی را برای امروز ۱۴ بهمن و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی شده که این شرایط در شهرهای صنعتی و پرجمعیت منجر به انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

گودرزی ادامه داد: از اواخر وقت امروز با ورود سامانه بارشی از شمال‌غرب و غرب به کشور  در این مناطق از اواخر وقت، بارش باران، برف و وزش یادهای شدید آغاز خواهد شد که برای نواحی شمال‌غرب،غرب، جنوب‌غرب، بلندی‌های زاگرس، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و شمال فارس و بوشهر، بازش باران، گاهی رعدو برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد. بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف است.

وی توضیح داد: شنبه علاوه بر این مناطق در شرق، شمال‌شرق و سواحل دریای خزر، بارش‌ها ادامه دارد و دوشنبه این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود. اواخر روز دوشنبه سامانه بارشی جدید وارد کشور خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: روز شنبه وزش باد شدید در بخش‌هایی از مرکز، شرق، جنوب‌شرق و دامنه‌های حنوبی البرز پیش‌بینی شده است که در مناطق مستعد با خیزش گردوخاک همراه خواهد شد.

گوردزی افزود: امروز و فردا  در سواحل دریای خزر و اردبیل روند افزایش دما رخ می‌دهد. برای یکشنبه و دوشنبه در این مناطق دمای هوا به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

وی گفت: شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز، نیمه غربی کشور، مرکز و برای یکشنبه در شرق و شمال‌شرق کاهش دما پیش‌بینی شده است.شبنه آب‌های خلیج‌فارس و تنکه‌هرمز و یکشنبه و دوشنبه دریای عمان مواج و متلاطم است.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه تهران امروز و فردا غبار محلی دارد، اعلام کرد: از فردا شب و طی روز شنبه شرایط برای بارندگی در تهران مهیاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha