کاربردهای شگفت انگیز چای کیسه ای

چای گیاهی پر خاصیت و سرشار از انواع ویتامین ها که به عنوان یک نوشیدنی طبیعی مصرف می شود کاربردها و فواید دیگری هم خارج از بحث سلامت دارد.

چای کیسه‌ای کار ما را برای آماده کردن چای راحت می‌کند. هرچند قابل مقایسه با چای دم‌کرده نیست، اما در مواقعی که فرصت و وسایل دم کردن چای وجود ندارد، گزینه خوبی است.

علاوه بر این چای کیسه‌ای می‌تواند در موارد دیگری اعم از سلامتی و خانه داری هم به کمک ما بیاید.


1_ از بین بردن تیرگی و پف زیر چشم :

اگر بدخوابی شب قبل با پف چشمهایتان خودش را روی صورتتان نشان می‌دهد، چای کیسه‌ای احتمالا می‌تواند به کمکتان بیاید. آنها را درست مثل وقتی می‌خواهید چای دم کنید، در آب گرم خیس کنید و بعد برای چند دقیقه در یخچال بگذارید تا خنک شوند. ۵ دقیقه قرار دادن چای کیسه‌ای روی هر چشم پف آن را کم می‌کند و فشار خون را در اطراف چشم کمتر می‌کند.

2_کاهش حساسیت و خارش پوست :

اگر حساسیت و خارش پوستی دارید، حمام با چای سیاه می‌تواند به رفع التهاب و تسکین پوست شما کمک کند. تحقیقات نشان داده نم‌دار کردن لباس با چای سیاه می‌تواند به مشکلات پوستی را کاهش دهد که با خارش همراه است.

3_کمک به بهبود زخم های سطحی :

چای سیاه کیسه‌ای همچنین می‌تواند به کم شدن ورم ناشی از خراش یا کبودی کمک کند. یک چای کیسه‌ای را باز کنید، به آن بخار بدهید و بگذارید تا سرد شود. سپس آن را برای چند دقیقه روی ناحیه‌ای که زخم یا کبود شده بگذارید.

4_ کاهش درد و خارش ناشی از گزش حشرات :

چای کیسه‌ای می‌تواند برای از بین بردن درد و خارش جای گزیدگی حشرات موثر باشد. تنها کاری که باید بکنید این است که یک چای کیسه‌ای را خیس کنید، آن را فشار دهید و برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی ناحیه گزیدگی بگذارید.

5_ کاهش درد و خونریزی دندان :

اگر دندان درد دارید، یک چای کیسه‌ای نعنایی می‌تواند کمی‌ از درد را کم کند. آن را روی دندان و لثه بگذارید. همچنین اسید داخل چای می‌تواند به بند آوردن خونریزی کمک کند، بنابراین اگر بعد از کشیدن دندان خونریزی دارید، یک چای کیسه‌ای می‌تواند به کنترل آن کمک کند.

6_لایه برداری و پاکسازی منافذ پوست:

یک لایه‌بردار که از برگ چای سبز درست شده می‌تواند پوست‌های چرب را به طور عمق پاکسازی کند و شما را از جوش های سرسیاه راحت کند. یک چای کیسه ای را باز کنید، یک قاشق چای‌خوری برگ چای سبز روی آن بریزید و با کمی‌ آب مخلوط کنید تا شکل خمیری پیدا کند. این خمیر را به‌آرامی‌ روی صورت بمالید و برای ۲ تا ۳ دقیقه بگذارید روی پوست بماند و بعد با آب ولرم بشویید. سپس صورتتان را خشک کنید و مرطوب کننده بزنید.

7_ اضافه کردن به کمپوست جهت به رشد گیاهان :

گیاهان برای رشد سالم به نیتروژن نیاز دارند که یکی از سازندگان DNA آنهاست. برگ چای مقدار زیادی نیتروژن دارد. مطالعات نشان می‌دهد مخلوط کردن برگ چای با خاک می‌تواند به رشد سریع تر شاخه‌ها و ریشه‌ها کمک کند.

برگ چای به دلیل مفید بودن برای رشد گیاهان می‌تواند ماده بسیار خوبی برای اضافه شدن به کمپوست باشد. می‌توانید چای کیسه‌ای را با کیسه‌اش در کمپوست بیندازید تا از هدررفت‌های غیرضروری جلوگیری شود. ولی بعضی از چای‌های کیسه‌ای مقدار کمی‌ پلاستیک دارند که به آنها پلی پروپیلن گفته می‌شود. بنابراین چای کیسه‌ای را انتخاب کنید که ذرات پلاستیک نداشته باشد.

8_رفع بوی بد پا:

چای می تواند نسخه ی خانگی و گیاهی برای رفع بوی بد پا که بر اثر استفاده از کفش و موارد اینچنینی ایجاد می شود باشد ، برای این منظور کافیست پاهای تان را به مدت 20 دقیقه در یک ظرف پر از چای کیسه ای خوب دم کشیده و البته سرد شده قرار دهید تا بوی آزاردهنده از پایتان رفع شود.

9_ براق کردن آینه :

اگر با تمیز کردن آینه اتاقتان براقیت و شفافیت دلخواه را نمی بینید می توانید با استفاده از چای آن را ایجاد کنید . برای این کار یک پارچه نرم را آغشته به چای دم کشیده و سرد شده کنید و تمام سطح آینه را با آن تمیز کنید ، بلافاصله بعد از خیس شدن آینه با دستمال آغشته به چای با یک دستمال خشک آینه را تمیز کنید تا شفافیت آن را به وضوح ببینید.

10_رفع بی حالتی مو:

برای آنکه بی حالتی موهایتان را رفع کنید می توانید موها را با چای خوب دم کشیده و ولرم آبکشی کنید ، دقت داشته باشید که موهایتان باید خشک باشد.

11_ رفع قرمزی چشم ها :

برای این کار دو عدد چای کیسه ای را داخل قوری و یا لیوان آب جوش قرار دهید و بعد از چند دقیقه زمانی که چای کاملا رنگ پس داد و محتویات داخل کیسه به خوبی خیس شد آنها را از داخل آب گرم خارج کرده و اجازه دهید کمی خنک شوند تا روی چشمانتان قرار دهید.

12_ درمان و جلوگیری از عفونت تاول ها:

برای جلوگیری از عفونت تاول و همچنین رفع سریع آنها چای کیسه ای مرطوب گرم را در محل مورد نظر (تاول زده) قرار دهید.

13_ رفع التهاب و سوزش بعد از اصلاح :

اگر بعد از اصلاح موهای زائد بدن با استفاده از تیغ دچار سوختگی و خارش شدید شده اید می توانید چای کیسه ای مرطوب را روی محل حساس شده قرار دهید.

14_ رفع آکنه و جوش های سرسیاه :

ساده ترین راه حل رفع آکنه شاید استفاده از چای باشد ، برای این منظور صورتتان را با چای سبز بشویید.

15 _درمان آفتاب سوختگی:

با استفاده از چای می توانید آفتاب سوختگی و قرمزی پوستتان را که ناشی از تابش طولانی مدت نور خورشید است را رفع کنید.چای کیسه ای را داخل آب سرد قرار داده و اجازه دهید تا به خوبی مرطوب شود سپس آن را روی محل آفتاب سوخته بگذارید تا تاثیر فوق العاده آن را ببینید.

16_درمان ترک خوردگی لبها:

برای رفع ترک های روی لب یک عدد چای کیسه ای (چای سیاه) را روی ترکهای لب فشار دهید تا سلول های آسیب دیده را ترمیم کند.

17_رفع چین و چروک پوست :

چای خنک شده راه چاره رفع چین و چروک پوست صورتتان است ، برای این کار دستمال و یا حوله ی کاغذی را آغشته به چای سبز کرده و روی پوست صورتتان قرار دهید.
چند دقیقه صبر کنید تا به خوبی جذب پوستتان شود.

18_شستشوی راحت ظروف چرب:

اگر حجم زیادی از ظرف های نشسته وجود دارد و ماده شیمیایی و زمان کافی برای شستن آنها وجود ندارد. ظرف ها را یک شب در سینک ظرفشویی بخیسانید و یک بسته چای کیسه ای را در آن بیاندازید؛ صبح روز بعد ظرف ها به راحتی از چربی و آلودگی پاک می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha