5 هزار و 225 تجهیز آزمایشگاهی در اختیار پژوهشگران حوزه زیست فناوری قرار گرفت

194 مجموعه آزمایشگاهی با به اشتراک گذاشتن 5 هزار و 225 دستگاه و تجهیز کاربردی به یاری اساتید، دانشجویان و پژوهشگران حوزه زیست‌فناوری آمدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل ازمرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آموزش همراه با پژوهش زیربنای توسعه علمی کشور است. چون این کار منجر به افزایش بهره‌وری در بخش‌های گوناگون صنعتی و اقتصادی می شود. پژوهش، به عنوان یکی از اساسی‌ترین نیازها برای پیشرفت همه‌جانبه کشورها مطرح است به طوری که قدرت و استقلال آنها را بر پژوهش و تولید علم استوار می دانند. بر همین اساس، تامین زیرساخت‌های پژوهشی مانند تجهیزات آزمایشگاهی از جمله ضرورت‌های بنیادی در این زمینه است.

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است تا با تامین تجهیزات و دستگاه‌های آزمایشگاهی کاربردی در حوزه‌های مختلف فناورانه، گامی مثبت برای توسعه علمی کشور بردارد. از جمله این عرصه‌ها، زیست‌فناوری است که با به اشتراک گذاشتن 5 هزار و 225 دستگاه آزمایشگاهی در مسیر توسعه قرار گرفته است.

تجهیزاتی که توسط مجموعه‌هایی چون «آزمایشگاه شرکت سلول بافت آزما»، «آزمایشگاه آنالیز آنتی باکتریال پژوهشکده مهندسی بافت و پزشکی بازساختی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز»، «آزمایشگاه آنالیز دستگاهی و توکسیکوژنومیکس مرکز تحقیقات علوم دارویی دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران»، «آزمایشگاه آنزیم دانشکده علوم زیستی دانشگاه تربیت مدرس»، «آزمایشگاه بیوتکنولوژی میکروبی و کشت سلول دانشکده علوم و فناوری زیستی دانشگاه شهید بهشتی»، «آزمایشگاه تحقیقات دارویی و ترکیبات هتروسیکل دانشکده شیمی دانشگاه علم و صنعت ایران»، «آزمایشگاه تحقیقاتی زیست فناوری مولکولی دانشکده زیست شناسی پردیس علوم دانشگاه تهران» ارائه شده است.

این مجموعه‌ها تجهیزات کاربردی خود را در اختیار پژوهشگران و فعالان این حوزه قرار داده‌اند. دستگاه‌هایی نظیر «کوره الکتریکی مافلی»، «چاپگر سه بعدی»، «کروماتوگراف مایع با کارایی بالا»، «پمپ خلاء بالا»، «هات پلیت و همزن مغناطیسی»، «پردازشگر فراصوت»، «میکروسکوپ معکوس فاز کنتراست»، «میز شبیه‌ساز حرکت سه درجه آزادی»، «میکرو سانتریفیوژ یخچال دار» و غیره هم از جمله محصولات به اشتراک گذاشته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha