برخورد پلیس با مردم باید منصفانه باشد / هر فردی با پشت سر گذاشتن گزینش مفتخر به پوشیدن لباس نظامی نمی شود

رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آموزش برخورد حکیمانه پلیس با مردم یکی از وظایف عقیدتی سیاسی است، گفت : برخورد پلیس با مردم باید منصفانه و شیرین باشد و  برخورد اسلامی را از خود بروز دهد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان ؛ حجت الاسلام سید علیرضا ادیانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  تحقق نیروی انتظامی تراز انقلاب ،بسته به وجود و تربیت کادر نیروی انتظامی تراز انقلاب اسلامی است، افزود : یکی از مولفه‌های تربیت پلیس تراز انقلاب، سازمان عقیدتی سیاسی است که به تعبیر مقام معظم رهبری از الهامات الهی بر دل و ذهن فکر امام خمینی بوده است.

وی با بیان اینکه سازمان عقیدتی سیاسی در تربیت نیرو از بدو ورود کارکنانی که تمایل به خدمت در نیروهای مسلح و به خصوص نیروی انتظامی دارد نقش اساسی دارد، اظهار داشت : سازمان عقیدتی سیاسی در طراحی مولفه ها ،گزینش و نظارت بر گزینش، گزینش پلیس تراز انقلاب، تعلیم و تربیت نیروهای جذب شده در دانشگاه علوم انتظامی امین و مراکز آموزش های انتظامی نقش مهمی دارد.

رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه  سازمان عقیدتی سیاسی جزو هیأت امنای دانشگاه علوم انتظامی محسوب می شود، بیان داشت : بخشی از مجموعه دانش هایی که یک پلیس باید بیاموزد  به حوزه فکر و اندیشه اسلامی مربوط می‌شود و   تمامی دانشجویان در دانشگاه علوم انتظامی امین دوره طرح ولایت را می گذرانند.

حجت الاسلام سید علیرضا ادیانی  با بیان اینکه آموزش برخورد حکیمانه پلیس با مردم یکی از وظایف عقیدتی سیاسی است، عنوان کرد: برخورد پلیس با مردم باید منصفانه و شیرین باشند و  برخورد اسلامی را از خود بروز دهد.

وی با بیان اینکه  دانشگاه مرکز تحول است، خاطر نشان کرد : ما هم با حضور در هیأت امنای دانشگاه در اسلامی کردن محیط و فضا و محتوا نقش موثری داریم و هم در اجرای برنامه‌های معنوی نقش تعیین کننده‌ای داریم.

هر فردی با پشت سر گذاشتن گزینش مفتخر به پوشیدن لباس نظامی نمی شود

این مسئول با بیان اینکه در کنار آموزش ها، مراقبت های عملی نیز صورت می گیرد، ادامه داد: هر فردی با پشت سر گذاشتن گزینش مفتخر به پوشیدن لباس نظامی نمی شود و اگر فرد در طول دوره بتواند خود را به حد تراز برساند مفتخر به دریافت سردوشی می‌شود.

حجت الاسلام ادیانی با اشاره به برگزاری  برنامه های سازمان  عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت : برگزاری برنامه های آموزشی، تربیتی و معنوی، مسابقات قرآنی، برگزاری دوره های اموزشی خانوادگی در مشهد و... از برنامه های این سازمان است.

وی   با بیان این که مجموع این برنامه ها، نیروی انتظامی را به یک نیروی تراز انقلاب تبدیل کرده است، خاطرنشان کرد: عقیدتی سیاسی و فرماندهی با همکاری هم به دنبال این هستند که نیروی انتظامی را به نیروی انتظامی تراز انقلاب برسانند.

این مسئول  با بیان اینکه سالانه ۲۰ هزار خانواده در دوره های خانوادگی مشهد مقدس  حضور دارند، افزود : در خردادماه سال ۱۴۰۱ مرکز خانوادگی سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افتتاح می شود.

حجت الاسلام ادیانی  با اشاره به ساخته شدن مرکز آموزشی جوادالائمه توسط سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی با همکاری فرماندهی کل انتظامی کشور، عنوان کرد: این مرکز با ظرفیت اسکان  ۴۰۰ خانواده در مشهد مقدس در حال ساخت است.

خبرنگار : زهرا نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha