مراجعه روزانه سرپایی به مراکز اورژانس بیمارستان ها 3 برابر افزایش داشته است

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان مراجعات روزانه سرپایی به اورژانس‌های کرونا بیمارستان‌ها به نسبت 2 هفته قبل رشدی 3 برابری داشته است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر ایوب توکلیان اظهار کرد: از 2 هفته قبل آمارهای مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها به‌ویژه در بخش سرپایی افزایشی محسوس و چشمگیر داشته و بلافاصله نسبت به فعال کردن بخش‌های تنفسی سرپایی و جداسازی این گروه از بیماران اقدام شد.

وی اضافه کرد: اقدام مؤثر دیگر، جداسازی بیماران تنفسی و غیرتنفسی سرپایی بود تا از انتشار بیشتر ویروس در میان مراجعه‌کنندگان جلوگیری شود و ضمن حفظ سلامت مردم و آسیب‌رسانی کمتر به آنها، بر حجم کار کادر درمان بیمارستان‌ها افزوده نشود.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در بحث بیماران بستری با همکاری اورژانس 115 توزیع مناسب بیماران مبتلا به کرونا را در تمامی بیمارستان‌ها داشتیم تا ازدحام در بیمارستان‌های اصلی و ریفرال دانشگاهی کرونا ایجاد نشود تصریح کرد: تقسیم بیماران در هر بیمارستان متناسب با ظرفیت و گنجایش آن مرکز درمانی صورت پذیرفته تا با انبوهی از بیماران کووید در یک بیمارستان خاص مواجه نشویم، و از این جهت مدیریت خوبی در توزیع بیماران کووید در تمامی بیمارستان‌ها داشتیم و تا فشار کاری تنها در مراکز خاص نباشد.

دکتر توکلیان افزود: با تقسیم‌بندی بیماران کرونایی در تمامی بیمارستان‌ها کمک بزرگی هم در حوزه آموزش و هم حوزه درمان شده تا ضمن درمان مؤثرتر و اثربخش‌تر بیماران مبتلا به کرونا، شاهد آسیب دانشجویان و رزیدنت‌ها در بحث آموزش در بیمارستان‌های آموزشی درگیر کووید نباشیم.

وی با ذکر این نکته که میزان مراجعات روزانه سرپایی به اورژانس‌های کرونا بیمارستان‌ها به نسبت 2 هفته قبل رشدی 3 برابری داشته و نکته ویژه و خاص سویه اومیکرون هم در قدرت تکثیر، سرایت و انتشار بسیار بالای آن بوده است، تأکید کرد: ابتلای یک نفر در خانواده، کلاس درس و محیط کار به معنای خطر ابتلای تمامی افرادی است که با آن فرد در آن محل در ارتباط هستند و ضمن جدی گرفتن هشدارها باید نسبت به این موضوع حساسیت کافی به خرج دهیم تا گرفتار این ویروس منحوس نشویم.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در 2 تا 3 هفته پیش‌رو باید از حضور در هر نوع تجمعی به‌شدت خودداری کنیم، به‌خصوص اجتماعات غیرضروری و خروج از منزل تنها برای انجام کارهای ضروری باشد، در کنار جدی گرفتن این موضوع باید نسبت به دریافت هرچه‌سریع‌تر دُز سوم واکسن کرونا اقدام کرد و در کنار آن نیز باید تداوم استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی را در دستور کار قرار داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha