۲۰ درصد مبتلایان به امیکرون کودکان هستند

رئیس سازمان  نظام پزشکی استان زنجان گفت : ۲۰درصد مبتلایان به سویه امیکرون کودکان هستند  که  باید توجه ویژه‌ای به این قشر شود.

محمد محرمی در گفتگو با خبرگزاری سلامت (طبنا) از زنجان با بیان اینکه امیکرون  سرایت پذیری و انتقال پذیری فوق العاده بالایی دارد  اظهار داشت: درصد ابتلا  امیکرون امروزه ۲۰ برابر شده است  و روز به روز  سیر صعودی  دارد و در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه پیک ششم با سر صعودی و شیب تند بالا می‌رود افزود : مراجعات در مراکز درمانی فوق العاده بالا است ،همچنین بستری ها و موارد آی سیو نیز در این شرایط بالا رفته است که باید توجه ویژه‌ای شود .

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان  با اشاره به اینکه باید مانند موج های قبلی نیز تمهیدات خاصی در مراکز تدارک دیده شد بیان داشت:سازمان مرتبا ابلاغ ها و دستورالعمل های کرونایی را به مراکز خصوصی  از بابت غربالگری ،نیاز به نمونه
گیری ،جداسازی ،قرنطینه و .... انعکاس می‌دهد و بر مدیریت نحوه درمان و رعایت پروتکل ها ی بهداشتی  مراکز نیز مرتبا توسط کارشناسان رصد می‌شود تا بار سنگینی از دانشگاه علوم پزشکی برداشته شود.

محرمی با بیان اینکه امروزه مشکلی که مراکز درمانی و همکاران درمان گر را اذیت می‌کند ، ساختمان پزشکان و مبلمان شهری  معیوب است گفت : پزشکان  می‌تواند  بر سالن انتظار مطب و نوبت دهی بیماران مدیریت بهتری داشته باشند  ولی  متاسفانه این چنین نیست و هیچ مدیریتی ندارد .

وی با بیان اینکه علاوه بر نحوه  نامناسب مدیریت  پزشکان  مردم نیز همکاری ضعیفی در مراجعات به مراکز درمانی دارند  تصریح کرد : مراجعه کنندگان در صورت امکان به مراکزی مراجعه کنند که ازدحام و شلوغی بالایی نداشته باشد و علاوه بر آن به موضوع مهم تهویه مناسب مراکز و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی نیز توجه جدی داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه ما نمی‌توانیم که پزشک را مجبور کنیم درمان نکند ،در این بین مردم هم به دنبال  درمان خود هستند و نوبت دهی الکترونیکی را رعایت نمی‌کنند گفت: مراکز درمانی بر نحوه مدیریت نوبت دهی بیماران توجهات لازم را داشته باشد و  همشهریان، بویژه بیماران خاص و زمینه ای از مراجعات غیرضروری  به مطب ها و کلینک های درمانی دارند، اجتناب کنند و  این مهم را در صورت غیر اورژانسی بودن به  هفته های آینده موکول کنند تا چرخه انتقال قطع شود.

محرمی با بیان اینکه در خصوص اطفال نیز توصیه های بسیاری می‌شود بیان داشت: امروزه  ۲۰درصد مبتلایان به سویه جدید  کودکان هستند و باید توجه ویژه‌ای به این قشر شود،در ستاد ملی کرونا  نیز  تصمیماتی در خصوص نحوه  آموزش ها گرفته شده است و والدین نیز در صورت وجود علائم فرزندان را  در منزل نگهداری کنند چرا که بطور حتم در قطع زنجیره انتقال سویه اُمیکرون کمک فراوانی است .

وی افزود:خوشبختانه دوره سرایت و واگیری سویه امیکرون محدود است و زیر یک هفته است  و مثل سوش قبلی که ۱۴ الی ۲۰ روزه بود نیست و براحتی می‌توان مدیریت کرد البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون نوبت سوم .

ابن مسئول در خصوص مدیریت مراکز زیبایی نیز گفت: بارها مکاتبات  و دستورالعمل ها به مراکز زیبایی  در خصوص قطع عمل های غیر ضروری ارسال شده شده است،همچنین به شهروندان نیز توصیه می‌شود از مراجعات غیر ضروری به مراکز زیبایی اجتناب کنند.

خبرنگار: زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha