کد خبر: 175878
۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۴۲
افتتاح بیش از 50 پروژه در دو سال گذشته

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به مشکلات و تنگناهای مالی حاکم بر کشور وکمبود اعتبارات عمرانی در سال های اخیر از افتتاح بیش از 50 پروژه عمرانی طی دو سال گذشته در سازمان پزشکی قانونی کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، دکتر عباس مسجدی آرانی صبح امروز دوشنبه 18 بهمن در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی مراکز پزشکی قانونی در سراسر کشور که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، گفت: ایام دهه فجر فرصتی برای بازگشت به تفکرات و اندیشه های امام راحل است. طبق فرمایشات حضرت امام مهم‌ترین وظیفه حاکمیت و دولت خدمت به مردم است و آنچه امروز در قالب افتتاح پروژه ها شاهد آن هستیم در راستای تحقق همین فرمایش امام خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه نباید در خدمت به مردم قناعت کرد، افزود: مراجعین سازمان پزشکی قانونی عمدتا افرادی دردمند ومتالم هستند که برای احقاق حقوق خود به این سازمان مراجعه می کنند بنابراین نیاز است که تلاش کنیم تا بهترین خدمت را در مناسب ترین شرایط به این عزیزان ارائه کنیم.

دکتر مسجدی با اشاره به جایگاه مهم خدمتگذاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار داشت: امروز ما در جایگاهی قرار داریم که می توانیم برای مردم تصمیم‌گیری کنیم پس باید با آنچه در اختیار داریم و با تمام توان در راستای تحقق تفکرات امام خمینی (ره)، یعنی خدمت خالصانه و بدون منت به مردم قدم برداریم.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور، در ادامه به برخی کمبودها و مشکلات این سازمان به ویژه در بخش فضای فیزیکی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 150 شهرستان در کشور فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند و مردم این مناطق برای دریافت خدمات پزشکی قانونی دچار رنج و زحمت می شوند. امیدواریم با تلاش و همت همه جانبه و کمک و مساعدت نهادهای مربوط شرایطی فراهم شود که مردم با طیب خاطر از خدمات سازمان بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر به دلیل اعمال تحریم های ظالمانه و دشمنی ها علیه کشورمان مردم سختی بسیاری را تحمل کردند اما جای تشکر و قدردانی دارد که در چنین شرایط اقتصادی و کمبود اعتبارات همکاران من با هدف تأمین عدالت در دسترسی به خدمات و تکریم ارباب رجوع موفق به ساخت و بهره‌برداری از 13 پروژه عمرانی در دهه فجر امسال شدند.

دکتر مسجدی با قدردانی از مسئولین ستادی و استانی سازمان، تشکر از مقامات قضایی و اجرایی استان ها و نیز خیرین و پیمانکارانی که در راه اندازی این پروژه ها با پزشکی قانونی همکاری کردند، تصریح کرد: قطعا سازمان در مسیر خدمت رسانی به مردم و توسعه فضای فیزیکی به این میزان بسنده نخواهد کرد و با تلاش دو چندان، با وجود همه تنگناها، سعی می کند شرایط بهتری را برای خدمت به مردم رقم بزند.

در این مراسم دکتر رضا حاج منوچهری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی  نیز با اشاره به افتتاح 13 پروژه عمرانی در دهه فجر امسال گقت: 11 پروژه به صورت متمرکز و به شکل ویدئوکنفرانسی امروز افتتاح می شود و دو پروژه نیز ( مرکز ارزیابی سلامت روان تهران و پروژه کرج) به صورت حضوری به بهره‌برداری می رسند.

وی اظهار داشت: 11 پروژه و مرکز امروز در استان های اصفهان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، یزد و هرمزگان افتتاح می شوند که با راه اندازی آن 10 هزار و 950 متر مربع در مساحت عرصه و سه هزار و 844 متر مربع در اعیان به فضای فیزیکی سازمان افزوده خواهد شد.

وی ویژگی مهم این پروژه ها را سرعت در ساخت و تکمیل آن ها عنوان کرد و گفت: از 11 پروژه، چهار پروژه در مدت زمانی کمتر از یکسال ساخته شد که با توجه به شرایط اقتصادی و کمبودهای مالی، اقدامی قابل توجه و ممتاز محسوب می شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی با قدردانی از همکاران و مدیران سازمان و نیز مقامات اجرایی و قضایی استان که در به ثمر رساندن این پروژه ها نقش داشتند، اظهار امیدواری کرد: پروژه های آتی سازمان نیز با همین سرعت و البته توأم با توجه به کیفیت در جهت رفاه حال مردم به سرانجام برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha