موسیقی اصیل و ارزشمند می تواند در تحولات جامعه ایفای نقش کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر در پیامی به این جشنواره گفت: نغمه‌ های موسیقایی هنرمندان در میعادگاه جشنواره موسیقی فجر بیانگر این حقیقت است که موسیقی اصیل و ارزشمند، می‌تواند در تحولات جامعه ایفای نقش کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیام محمدمهدی اسماعیلی به این دوره از جشنواره موسیقی فجر به شرح زیر است:

«هو الخلاق العلیم 

جشنواره‌ های هنری فجر انقلاب اسلامی جلوه گاه حضور متعهدانه هنرمندان کشور عزیزمان از سراسر ایران اسلامی در آیین ‌های ملی و مردمی است.

نغمه ‌های موسیقایی هنرمندان در میعادگاه جشنواره موسیقی فجر بیانگر این حقیقت است که موسیقی اصیل و ارزشمند، می تواند در تحولات جامعه ایفای نقش کند. چنان که در روزهای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ملت بزرگ ایران، در برهه‌ های سرنوشت ‌ساز و تاریخ ­ساز پس از آن متناسب با رویکردهای متعالی در جهت تقویت روحیه انقلابی و در زمان دفاع مقدس بیش از چهار دهه در کنار مردم با خلق آثاری ارزشمند و ماندگار، نقش‌آفرینی نموده است.

در گام دوم انقلاب اسلامی بر این باورم که شناسایی و رشد استعدادهای موسیقایی در میان نسل­های جوان­تر با هدف خلق آثار با مضامین ارزشمند، وحدت آفرین، تمدن ساز و تحکیم کننده پیوندهای اجتماعی و اخلاقی و نیز تولید آهنگ های انقلابی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.  

برگزاری سی و هفتمین دورة این رویداد ارزشمند با همراهی نام‌آوران این عرصه به عنوان ریشه ‌های تنومند موسیقی در کنار جوانان جویای نام و امیدهای آینده موسیقی کشور، رویش‌های انقلاب را در این عرصه نمایان می‌ سازد. حضور گونه‌ های موسیقی در کنار یکدیگر و همچنین برگزاری همزمان جشنواره‌ های استانی موسیقی فجر، رنگین‌کمانی از اصالت و توانمندی هنرمندان موسیقی کشورمان را به تصویر می­کشد.

اکنون که بیش از دو سال از شیوع ویروس منحوس کرونا در جهان می‌گذرد، تلاش دست‌اندرکاران برگزاری این دوره از جشنواره را ارج می نهم و حضور علاقه‌ مندان به این هنر را به‌ رغم شرایط حداقلی به وجود آمده به سبب فراگیری سویه جدید بیماری کرونا، قدر می‌دانم. امیدوارم با رعایت شیوه‌ نامه بهداشتی و تمهیدات لازم، شاهد برگزاری جشنواره‌ای فاخر برای اعتلای نام ایران اسلامی باشیم.

در سی و هفتمین طلوع این رویداد ارزشمند هنری، صمیمانه‌ ترین درودهایم را به محضر همه هنرمندان شرکت‌کننده و برگزارکنندگان این رویداد تقدیم می­ کنم و از خداوند متعال توفیقات روزافزون جامعه هنری ایران را در پیشرفت و تعالی فرهنگ و هنر این مرز و بوم مسئلت دارم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha