از فیلم‌هایی که بیانگر حقایق جامعه هستند، حمایت می‌کنیم

علیرضا زاکانی شهردار تهران با حضور در برج میلاد ضمن بازدید از بخش‎ های مختلف خانه جشنواره به بیان نکاتی پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  مرکز اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی جشنواره فیلم فجر، زاکانی که فیلم «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر را دیده بود، درباره این فیلم گفت: «موقعیت مهدی» جلوه‌ها و پیام‌هایی را با جنبه‌های هنری خود به نسل امروز منتقل کرده و در واقع تلاش می‌کند که پیامی را منتقل کند. به هر حال ما هر چقدر هم تلاش کنیم، نمی‌توانیم حقیقت را به تمامی نشان دهیم و عظمت و بزرگی امثال شهید باکری(هم آقا حمید و هم آقا مهدی) را به تصویر بکشیم. 

وی افزود: در این فیلم تلاش بسیار زیبا و قشنگی شده است. شاید همه آنچه اتفاق افتاده، قابل تصویر نباشد ولی هرچقدر که به تصویر کشیده شده است، خیلی پیام و عظمت را برای نسل امروز و فردا به ارمغان آورده است. در واقع نشان می‌دهد که این میراث گرانبهایی که دستمان داریم چه میراث بزرگی است و چه ایثارها، فداکاری‌ها و اخلاص‌هایی برایش هزینه شده است. 

شهردار تهران در ادامه بیان کرد: نکته دوم اینکه واقعا این جلوه ایثار و مقاومت و آن پیام‌های عمیقی که این فیلم از خود به جا می‌گذارد، برای ما یک تحولی ایجاد می‌کند تا ما هم بتوانیم در این عرصه از انقلاب اسلامی، آن ایمان عمیق و ماندگار را روی پیام‌های اساسی انقلاب به نحو احسنت داشته باشیم. روحشان شاد باشد و ان شاءالله با سید الشهدا (ع) محشور شوند. باید از کارگردان، فیلمنامه‌نویس و از همه دست اندرکارانی که همچین فیلمی را ساختند، تشکر کرد.

زاکانی ادامه داد: به هرحال پیام این فیلم حکایت از مرد بودن مردانی داشت که ما به مرد بودن آنها افتخار می‌کنیم. آنها برای ما الگو، محل اعتنا و اتکا هستند. امیدواریم که این وجودهای مبارک را تکثیر شده در عرصه‌های مختلف انقلاب برای امروز و آینده هم ببینیم،ان شاءالله. 

وی همچنین درباره حمایت شهرداری از سینما و فیلم‌های سینمایی گفت: هدف‌گذاری ما یک تحول نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در شهر است. در واقع به دنبال این هستیم که بتوانیم در عرصه‌های مختلف زندگی مردم نقش‌آفرین باشیم. یعنی خودمان را حاشیه‌نشین و مهمان نبینیم، بلکه صاحبخانه، بدهکار و نوکر (مردم) ‌بینیم. از این جهت توجه به هنر برای رساندن پیام تحول و هم‌داستان شدن برای به میدان آمدن این تحول با مردم عزیزمان یک اصل برای ماست. 

شهرداری تهران در ادامه بیان کرد: ما از همه فیلم‌ها، سریال‌ها و مواردی که آن جنبه‌های تعالی‌بخش، انگیزه‌بخش را برای جامعه فراهم کند و بتواند این قله‌ها را با افتخار دنبال و فتح کند حمایت می‌کنیم. همچنین از فیلم‌ها، سریال‌ها و مستندهایی که بتواند آن جنبه‌های جهاد تبیین و نشان دادن حقایق جامعه را با یک روح امید و افتخاری به همراه داشته باشد، حمایت می‌کنیم.

زاکانی در ادامه بیان کرد: امیدوار هستیم که بتوانیم در نقش خودمان هم صادقانه وارد شویم و با اخلاص تاثیر شهدای عزیزی همچون باکری‌ها و عزیزانی که امروز ناظر و حاضر هستند مسیر را پیش برویم. شهرداری آمادگی خودش را دارد و بتواند محکم این گام‌ها را در کنار هنرمندان و به ویژه در کنار نسل جوان هنری دنبال کند. 

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا این امکان وجود دارد که برج میلاد و یا مکان دیگری از شهرداری به صورت مداوم هرساله میزبان برگزاری جشنواره فیلم فجر باشد، گفت: ما استقبال می‌کنیم. این استقبال ما استقبال در مقام بیان نیست. مثل همین جشنواره‌ای که برگزار شد، مشارکت کرده و دنبال می‌کنیم که این اتفاق استمرار داشته باشد.

شهردار تهران همچنین در پاسخ به این پرسش که سینما تا چه اندازه توانسته نقش دفاع مقدس را نشان دهد؟ بیان کرد: خیلی اندک. بخشی از آن به این خاطر است که خیلی از مواردی که در دفاع مقدس اتفاق افتاده است، هنوز بیان نشده و دیگران روایت‌های غلط خودشان را بیان می‌کنند. ما نیازمند این هستیم که روایت درست را از دفاع مقدس داشته باشیم. نکته دوم اینکه چون جنگ، جنگ ناشناخته‌ است و هنوز ابعاد دفاع مقدس معلوم نیست، نسبت به آن بی‌عنایتی وجود دارد. 

زاکانی در پایان گفت: از طرفی هم عده‌ای سعی می‌کنند که این عظمت به رخ کشیده نشود. چون کسانی بودند که در واقع حاشیه نشین بودند و در متن و ماجرای دفاع مقدس نبودند. لذا امیدوار هستم آن کسانی که از دفاع مقدس، برداشت‌ها و داشته‌هایی دارند به میدان بیایند و در کنار کارهای خوبی که در گذشته به عنوان کتاب‌های دفاع مقدس یا خاطرات دفاع مقدس بیان شده را بیان کنند. سپس همت شود و این به زبان هنر به جامعه منتقل شود تا فرهنگ ایثار و شهادت را زنده بماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha