مسیر جدید جاده هراز قبل از عید زیربار ترافیک می رود

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشورگفت: بیش از سه کیلومتر از مسیرهای جدید جاده هراز که کار تعریض و چهار خطه شدن آن به پایان رسیده تاعید زیر بار ترافیک می رود.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، خیرالله خادمی درحاشیه بازدید از مسیرهای در حال اجرای جاده هرازگفت: محدوده بلبل خوان در محدوده بخش لاریجان شهرستان آمل مراحل تعریض وچهارخطه شدن آن تکمیل شده و بزودی افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه از مسیر ۱۰۱ کیلومتر جاده هراز در محدوده استان مازندران تاکنون حدود ۷۳ کیلومتر چهار خطه شده است، تصریح کرد، همچنان حدود ۲۸ کیلومتر از این جاده برای چهارخطه شدن باقی است و که نیمی از این مقدار باقی مانده جاده هراز مسیرهای سخت عبور کوهستانی وپیچیده ترین مسیر جاده‌ای در حوزه راهسازی کشور است.

خادمی اضافه کرد: حدود چهار دستگاه پل به طول مجموع یک کیلومتر و حدود ۱۶ کیلومتر تونل در مسیر ۲۸ کیلومتر باقی مانده برای تعریض وچهارخطه شدن جاده هراز پیش بینی شده که عملیات اجرایی ساخت آن درحال انجام است.

پایان چهارخطه شدن جاده هراز با ۱,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار معاون وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به اینکه چندماه اخیر حدود ۲۵۰ میلیار تومان اعتبار از محل تهاتر برای فعال شدن کارگاه راهسازی به پیمانکاران پرداخت شد، تصریح کرد، برای تکمیل تعریض، عملیات راهسازی و چهار خطه هراز بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

خادمی خاطر نشان ساخت: درصورت اختصاص به موقع اعتبار درخواستی، طرح تعریض وچهارخطه شدن جاده هراز حداقل تا دو سال ونیم آینده به طور کامل تکمیل وبهره برداری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، کاهش ترافیک و سوانح رانندگی را از مزیت‌های چهار خطه شدن محور هراز دانست و یادآورشد: جاده هراز در مازندران یکی از کوتاه‌ترین و پرترافیک ترین محور اصلی این استان به تهران است که روزانه بین ۴۰ تا ۶۰ هزار تردد در این محور انجام می‌شود.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر جاده اصلی و فرعی دارد که ۳ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از این محور را جاده اصلی تشکیل می‌دهد.

گفتنی است خیراله خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشوردر سفر یک روزه خود به استان مازندران از پروژه های پل روگذر هزار سنگر آمل، کمربندی محموآباد، کمربندی نور-رویان و پل ولیعصر فریدونکنار بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت روند اجرایی این پروژه ها قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha